Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
BEA skrev:Kör en V60 black R (polestar 329 hk). Hittills är medelförbrukning 16.5 l/ 100 km och man kan definitivt komma högre än så, för jag tycker själv att jag kör med ett ägg under pedalen.....Inget alternativ för er som gillar att prata om låg förbrukning i fikarummet :D
??:-/ :shock:

Kör du med 98 eller 95-okt ?
Jag kör med min på 0,6-0,7 om jag ligger och slickar hastighetsgränserna..
opA skrev:
Kör du en V60 T6 329hk med aut och AWD på 0,6l/mil då lär du ha minst två råa ägg under gaspedalen ?:-/
Fast man får jobba väldigt hårt för att komma över 1,65l/mil med en V60 T6 Polestar!

Min senaste tank var t.ex på 1,31l/mil (uppmätt), samma körning som vanligt. Nästan uteslutande stadskörning och tung gasfot. S-läget för det mesta. Hade jag bott i Tyskland så hade den förmodligen legat högre! :wink:
Användarvisningsbild
av opA
Några vänner har S60/V70 med R-motorerna och AWD och på +350hk som har höga förbrukningar när dom ligger på 1,2l/milen så har lite svårt att förstå en förbrukning på 1,65 med en så pass ny och modern bil... visst förstås, de är väl den där "inkörningsperioden" som behöver passeras innan hans T6:a drar mindre men ändå.. :)
Steff 99 skrev:
opA skrev:
Kör du en V60 T6 329hk med aut och AWD på 0,6l/mil då lär du ha minst två råa ägg under gaspedalen ?:-/
Men hur kör du din T6:a som lyckas komma ner på 0,6L/milen, när flertalet ligger på över litern ??
Användarvisningsbild
av opA
Steff 99 skrev:Men hur kör du din T6:a som lyckas komma ner på 0,6L/milen, när flertalet ligger på över litern ??
?
Citera gärna bara den personen du skriver/frågar till.. blir lite lättare att förstå vem du menar :P

XC90_Executive skrev:Kan lägga till att du inte kör en V70 R awd aut på 1,2l/mil med samma körsätt som jag har på min T6 R-design Polestar. Inte ens en MY06 med den 6-stegade automatlådan.
Nu pratar vi inte om körsättet du kör på.. utan jämför de med BEA kör på d.v.s med "ägg under pedalen".
opA skrev:
Steff 99 skrev:Men hur kör du din T6:a som lyckas komma ner på 0,6L/milen, när flertalet ligger på över litern ??
?
Citera gärna bara den personen du skriver/frågar till.. blir lite lättare att förstå vem du menar :P

Det är ju du som skriver att du kör din T6:a på 0,6l/mil ...blev det tydligt nu...????
Användarvisningsbild
av opA
Steff 99 skrev:Det är ju du som skriver att du kör din T6:a på 0,6l/mil ...blev det tydligt nu...????
Önsketankar att jag hade en T6:a.. men jag kör min T5:a på 0,6-0,7 nu om de är så :)

Diamantslipstift på Dremel och nöö[…]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]

Vilken packbox ?

Packboxen mellan motor o låda läcker ol[…]

Uppdatering! Kom mig för att byta batteri ida[…]