- mån 02 jan 2012, 12:41
gruntemannen skrev:Nu har jag efter många om och men fått tag i en bra person på VOC callcenter som håller i ärendet. De använder sig utav WirelessCar som tjänsteleverantör och de försöker nu lösa problemet.Verkar ju bara bli fler och fler som har problem med Volvo On Call, i mitt fall skulle jag utan tvekan föredra om den inte fungerade alls jämfört med som nu att den konstant ringer upp Volvo On Call eller SOS på eget initiativ. Hoppas ändå du får ordning på det för det är nog ett bra system om man bara får det att fungera
Det känns lite surt att jag som slutkund skall behöva lägga tid och dra i detta men samtidigt förstår jag att verkstaden står lite handfallna eftersom det inte har med bilen i sig att göra. Dock tycker jag att Volvo borde ha bättre rutiner för detta och informera VOC och/eller verkstaden om hur man hanterar denna typ av problem.
Nu har jag i alla fall mailat en skärmdump från telefonen som visar problemet till VOC och de i sin tur mailar den vidare till WirelessCar supporten. WirelessCar säger sig förstå problemet men får tydligen inte prata med slutkund direkt så det blir till att köra det via VOC.
To be continued...