Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja, självklart. De flesta bilägare har ju bara en bil att bry sig om, inte en hel modellflora gånger ett stort antal årsmodeller som kommer in till verkstaden. Det är därför jag skrev som jag gjorde, att det är inget nytt att det finns bilägare som råkar veta mer än de gör på verkstaden, om någon viss sak.

Jag vet det kanske något oftare än folk i allmänhet, men det beror på min yrkesverksamhet.
Volvo sentralt er nå klar over dette problemet, og har kommet med løsning som er sendt ut. Så da er det bare å håpe at dette ikke er et problem lenger.
Psyko skrev: Det är ganska omöjligt att veta allt om allt. Det är ju inte bara detta en Tekniker ska veta :wink:
Det här problemet med att inte värmaren fungerar vid sms är dessutom ett väldigt nytt fel och info
kom ut till ÅF väldigt nyligen. Har man missat det är det inte lätt att veta.

Visst kan det vara så att man som forumsläsare kan veta mer om en specifik detalj än verkstan men
bara för det vet man ju fortfarande inte allt runt omkring.

Det är totalt omöjligt veta allt om alla system osv i dagens bilar,råkar man ut för något problem måste man läsa på
lite innan man börjar jobba med det. Det har man ju redan gjort på ett forum, läst på alltså. Sen har man inte alltid rätt
som forumsläsare,bara för att en person har ett symptom som berodde på ett fel betyder inte det att nästa person har samma fel bara för att man har ett likvärdigt symptom. Ett symptom kan ha många olika fel.
Du har så klart rätt i det du säger. Och att personalen som svarar i telefon ska ha ett tekniskt kunnande om alla modeller som de svarar för är väl att önska för mycket. Likväl hade det väl varit bäst för alla om man slapp lämna bilen hos dem för ett fel som kunnat avhjälpas per telefon på ett par minuter.
Jag åker då in med bilen då jag inte orkar jaga runt efter någon som kan fixa detta. Serviceverkstaden hänvisade till VOC som hänvisade till min säljare som var på semester :-)

Ha det.
Då var det fixat och klart. Har kommit en uppdatering som fixar problemet med uppdateringen. Två nya fina programvaror intankade och nu funkar min kära sms-funktion igen, utan avaktivering och aktivering av voc.

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.