Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ricopet
kallessida:
Som jag förstått det kunde jag inte pruta mer på priserna i den prislista som jag fått. Alltså nettopriser. Men några små saker är säkert möjligt att få med/ få extra rabatterade.

Bilen har nu status 5, och haft det i 4 dagar, så den borde nog snart vara påväg till min handlare.

/R
av Tobbev
Jag köpte min V60 med personalrabatt. Lyckades pruta ner vinterdäcken med 1500:-, det var allt. Jag är dock en usel prutare.
av Röllse
pergrein skrev:Den verkar inte ingå någon matta i bagaget enligt specen för Ocean Race..! Var står det att det gör det?

Mvh
Per

Det står följande under funktioner & utrustning på sidan för v60

-Textilmattor Volvo Ocean Race, Beige
-Textilmattor i kupé och lastutrymme med aluminiumdetaljer.

Det står samma info i den foldern som är för ocean race serien
//Röllse
av pergrein
Jag hittar inget på Volvos hemsida. Står 2st Ocean Race (V60 & XC60) på volvo och ingen av dom har då någon matta där bak. Men kolla upp det, det står ju tydligen att det ska ingå...

Edit: Nu hittade jag broschyren där det står: "Golvmattor med aluminiumdetaljer (även i lastutrymme)".
Så man ska helt klart få med detta (men volvo reserverar ju sig för feltryck)

Mvh
Per
av ricopet
Tobbev:
Det var ju alltid något, själv fick jag vinterhjulen gratis (kampanj), så där fanns inget mer att pruta på. Jag jämförde också olika Volvohandlare runt om i Sverige, men ingen var villig att pruta nått alls...och priserna var i stort sett identiska på bilen.

/R
av kallessida
Är det nu jag flikar in att tillverkningskostnaden (arbetskostnaden nere på fabriken samt materialet) ligger på ca 37% av bilens totala pris :)... sen kommer ju tillägg utöver dessa 37% för att driva alla andra grenarna på VCC :).
av Tobbev
kallessida skrev:Är det nu jag flikar in att tillverkningskostnaden (arbetskostnaden nere på fabriken samt materialet) ligger på ca 37% av bilens totala pris :)... sen kommer ju tillägg utöver dessa 37% för att driva alla andra grenarna på VCC :).
Det krävs ju en del utveckling innan bilen kan byggas...

Det jag har hört att man inte tjänar många kronor på en basutrustad bil med liten motor. Det är de större motorerna och extrautrustningen som genererar pengar.
av ricopet
Uppdatering: Nu är bilen färdig från fabrik och jag hämtar den nu på fredag. Alltså leverans exakt enligt det som stod på minvolvos prognos över leveransvecka.

Är det något speciellt jag ska tänka på när jag hämtar bilen?

Serviceavtal, är det bra att teckna det, vilka fördelar ger det jämfört med att betala för servicen på vanligt sätt?
Vad kostar det om man kör runt 1500 mil per år?

/R
av KalleH
Hej! Enligt Bilia ger serviceavtalet 10% rabatt på ord. servicepris. Fördelen är ju också att du vet exakt vad servicen kommer att kosta under en period och att du betalar en liten summa i månaden i förväg så att säga. Vet tyvärr ej vad det kostar för V60, hör med din säljare. Bilia har t.ex. olika nivåer på serviceavtal ex. fri lånebil vid service osv. kan ingå. Jag betalar ca 330kr per månad (XC70 D5 2000 mil per år).

Mvh, Kalle.
Användarvisningsbild
av PalmE
Tror dom hade nån drive på serviceavtal när jag köpte min V60, betalar iaf 99kr/mån för 1500mil/år i 3 år. Helt klart prisvärt tycker jag! :-)-)

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]