Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:Du har ett utmärkt klädselalternativ i skinn/alcantara klädseln till A4. Kostar runt 15k om jag kommer ihåg rätt och är ännu skönare att sitta i än skinnklädseln. Inte lika smutstålig dock, men du kanske inte har små barn som ska sitta i den?
Håller med Andreas här. SKa man köpa till nåt är det skinn/alcantara. Jag tycker personligen att helskinn känns lite passé. Vem skulle tex köpa en skinnsoffa till vardagsrummet i dag?
Linqid skrev:Just nu lutar det åt en 320d. Eventuellt om man ska ta och provköra en D5 manuell, som landar på ung samma pris som D3 aut.
Menar du att du kommer överge 4wd tänket då, eller en 320xd? För återigen personligen så är ju 4wd viktigare för mig än vilket märke som står på bakluckan (i valet mellan nämda bilar).
andreas_lofgren skrev:Du har ett utmärkt klädselalternativ i skinn/alcantara klädseln till A4. Kostar runt 15k om jag kommer ihåg rätt och är ännu skönare att sitta i än skinnklädseln. Inte lika smutstålig dock, men du kanske inte har små barn som ska sitta i den?
Alcantra billigare? Då är det ju givet. Klart skönare att sitta i.
bilgalen skrev:
Håller med Andreas här. SKa man köpa till nåt är det skinn/alcantara. Jag tycker personligen att helskinn känns lite passé. Vem skulle tex köpa en skinnsoffa till vardagsrummet i dag?
Ni har rätt. Det var enbart om man ville ha svart tak till alcantara-klädseln som man var tvungen att lägga till S-stol. Skinn/alcantara kostar alltså ca 16k (och jag håller med er om att det är snyggare än helskinn). Får se om jag kan få henne att klämma in den i budgeten (det är alltså inte jag som ska ha den som tjänstebil, och hennes bilintresse sträcker sig till att så länge golfbagen får plats är hon nöjd). Inga små barn att ta hänsyn till.
bilgalen skrev:
Linqid skrev:Just nu lutar det åt en 320d. Eventuellt om man ska ta och provköra en D5 manuell, som landar på ung samma pris som D3 aut.
Menar du att du kommer överge 4wd tänket då, eller en 320xd? För återigen personligen så är ju 4wd viktigare för mig än vilket märke som står på bakluckan (i valet mellan nämda bilar).
320xd är tyvärr inte aktuell, den blir för dyr. Vilket märke som står på bakluckan är inte särskilt viktigt, utan det är Audi som märke jag inte faller för. Vi får se om hjärnan (A4 Quattro) eller hjärtat (BMW) vinner, det blir troligtvis beslut i veckan. Till sist är det ju trots allt vilken bil hon vill ha som gäller.

Det verkar ju oavsett utav svaren att döma som om tyskarna föredras framför V60...
bilgalen skrev: Vem skulle tex köpa en skinnsoffa till vardagsrummet i dag?
Vi som har småbarn :wink:
Linqid skrev: 320xd är tyvärr inte aktuell, den blir för dyr.
Har du fått nån offert? Som vanligt för BMW så betyder inte listpriserna ett dugg. Min kollega köpte precis en 320XD Advantage Edition (=halvskinn, xenon, 17", sportstol, klima) och hifi-stereon samt vinterdäck för 335'. Det rabatteras rejält nu i BMW hallarna. Det var självspecat, ingen lagerbil.
andreas_lofgren skrev:
bilgalen skrev: Vem skulle tex köpa en skinnsoffa till vardagsrummet i dag?
Vi som har småbarn :wink:
Linqid skrev: 320xd är tyvärr inte aktuell, den blir för dyr.
Har du fått nån offert? Som vanligt för BMW så betyder inte listpriserna ett dugg. Min kollega köpte precis en 320XD Advantage Edition (=halvskinn, xenon, 17", sportstol, klima) och hifi-stereon samt vinterdäck för 335'. Det rabatteras rejält nu i BMW hallarna. Det var självspecat, ingen lagerbil.
Detta låter intressant! Den vi specat är en 320d Advantage Edition plus HiFi, USB, metallic, M-ratt, Servotronic och Chrome Line som vi efter rabatt skulle få betala 340' för. Utan vinterdäck och XDrive. Blir till att förhandla... :wink: (även om det ska sägas att vi får bra betalt av BMW för 9-3:an, vilket ju säkert kan påverka rabatten)
Kollegans bil är vit, där har du åtminstone 8000kr av prisskillnaden iofs. Däremot kommer jag nu ihåg att han köpte någon form av interiörlister som kostade 3-4 tusen extra till.

Bilen är köpt av Bilcentralen i Segeltorp. Ring dit och snacka offert (kommer dock inte ihåg namnet på säljaren). Han fick en offert också på en lite mer sparsamt utrustad 320d Advantage Edition. Den skulle kosta 322 eller liknande.
andreas_lofgren skrev:Kollegans bil är vit, där har du åtminstone 8000kr av prisskillnaden iofs. Däremot kommer jag nu ihåg att han köpte någon form av interiörlister som kostade 3-4 tusen extra till.

Bilen är köpt av Bilcentralen i Segeltorp. Ring dit och snacka offert (kommer dock inte ihåg namnet på säljaren). Han fick en offert också på en lite mer sparsamt utrustad 320d Advantage Edition. Den skulle kosta 322 eller liknande.
Ja, metallic ligger ju på 8.500 och det gör ju en del.

Du har PM.
BMWn är en riktigt bra bil men tyvärr så är den inte anpassad för det svenska vinterklimatet. Bakhjulsdriften gör den till en värdelös vinterbil. Sen att du ska köpa den till frugan också, då brukar man vilja köpa något som är säkert. Köp ett annat märke eller BMW med fyrhjulsdrift är mitt tips.
olindh skrev:BMWn är en riktigt bra bil men tyvärr så är den inte anpassad för det svenska vinterklimatet. Bakhjulsdriften gör den till en värdelös vinterbil. Sen att du ska köpa den till frugan också, då brukar man vilja köpa något som är säkert. Köp ett annat märke eller BMW med fyrhjulsdrift är mitt tips.
Nej, bakhjulsdrift är väl inte det bästa om det blir samma vinter igen som det varit de senaste åren.

Ja, jag hade totalt missat att det var kampanj på xDrive och om man kan få ytterliggare lite rabatt är det nog det hetaste alternativet, dvs 320xd.
olindh skrev:BMWn är en riktigt bra bil men tyvärr så är den inte anpassad för det svenska vinterklimatet. Bakhjulsdriften gör den till en värdelös vinterbil.
Det där var sant kanske till mitten av 90-talet när BMW lanserade ASC+T. Sedan dess fungerar de utmärkt. Jag har haft både V70II och BMW530 och det är ingen skillnad i framkomlighet mellan dem. Några bakvagnskast blir det inte heller i och med DSC+T.

I det här läget är det alltid läge för en kontrollfråga: Har du ägt en modernare BMW vintertid?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Styrströms kortslutning

V70 momentum 2.5FT 2009. Ja jag klantade mig, dro[…]

960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo