Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoc70cab
Hur gör "gummimannen" då det är tid att byta ut utslitna däck. Tror knappast att han använder originaldomkraften?
Användarvisningsbild
av apersson850
Det är det väl nästan ingen som gör, som inte har oturen att få punktering vid vägkanten?
Så billig som en liten garagedomkraft är idag är det nog många hempulare som har åtminstone en sån. Alla har förstås inte tvåpelarlyft eller liknande hemma. Det har inte jag heller, men det är ju mest för att min kusin har två...
Användarvisningsbild
av XC60D3
volvoc70cab skrev:Hur gör "gummimannen" då det är tid att byta ut utslitna däck. Tror knappast att han använder originaldomkraften?
"Min" gummiman lyfter bilen på två stycken "airbags" av gummi. Snacka om att fördela tyngden.
Användarvisningsbild
av XC60D3
apersson850 skrev:Det är det väl nästan ingen som gör, som inte har oturen att få punktering vid vägkanten?
Har en domkraft med tillhörande reservhjul i vår V40 från 2004 - oanvända. Men nu när jag sagt det så ringer väl snart frugan och säger att hon har fått punktering :???:
av mikebike
apersson850 skrev:Det är det väl nästan ingen som gör?
Så billig som en liten garagedomkraft är idag är det nog många hempulare som har åtminstone en sån. Alla har förstås inte tvåpelarlyft eller liknande hemma.
Jag använder alltid originaldomkraften. Eftersom jag bor i lägenhet är garagedomkraft inget alternativ.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det kan klart vara en (o)lägenhet... Du får väl överväga att köpa en villa, då! :D
Användarvisningsbild
av StringerBell
Pelardomkrafter är inte stora.
av frbjerke
Selv bruker jeg Biltemas store blå garasjejekk og legger en gummipute mellom kronen og løftepunktet. Det går helt fint hver gang.

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]