- sön 24 jul 2011, 20:47
sedan undrar jag varför du kallar bsr vedbodstrimm? Har du några belägg för detta eller sitter du bara o skriver din privata uppfattning??
Steff 99 skrev:Att bilen drar mycket bränsle är inte ett problem för min del men att behöva tanka var tredje-var femte dag hade jag gärn sluppit så här i semester tider.VolvoB20 skrev:Det du beskriver är väl en bra logik, kör man lungt drar bilen lite bränsle, effektoptimerar man en motor och utnyttjar den nya effekten så drar den en massa mer , speciellt om man köper "vedbotrim" från exv. BSR då kan det sluta hur som helst gällande förbrukning.
I går fick jag lite befrielse att köra släpfritt (efter att ha dragit släp i 150 mil), så det blev lite långfärd utan släpet och det landade på 0.6 l/m, Det blir ju +110 mil innan man behöver uppsöka macken. Det tycker jag är grymt bra när bilen är en SUV som väger över 2 ton och har AWD. Visst jag höll ju fartgränserna då.
Det är inte bilens tankvolym det är fel på det är nog mer förståelsen som saknas från den som kör en effektoptimeradbil att utnyttjandet av mer effekt drar mer bränsle ..detta kallas läran om de fysikaliska lagarna.. :mrgreen:-)
sedan undrar jag varför du kallar bsr vedbodstrimm? Har du några belägg för detta eller sitter du bara o skriver din privata uppfattning??
gillar inte staten.
Har ägt i s40n 2.0d 07a återköpt av volvo, V50 D5 summum
Väntar på xc60 r-design awd automat tekninkpakt rti,herrgårdspkt,barnsäkerhetspkt,delbart drag,metalic + en hel del annan lull lul
Har ägt i s40n 2.0d 07a återköpt av volvo, V50 D5 summum
Väntar på xc60 r-design awd automat tekninkpakt rti,herrgårdspkt,barnsäkerhetspkt,delbart drag,metalic + en hel del annan lull lul