Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

[quote="svpett"]Heisann
Nå har jeg lagt inn alle fotobokser for hele Europa fra 31.mai 2011, fungerer bra med Sensus versjon 995, skilt/ikoner og lyd vises i Navi, også når man har Radio eller annet i skjermen...:-)

Kan hentes her: http://sites.google.com/site/odingpsm/fotobokser

Dette er resulatet etter at jeg konverterte filen til GPX 1.1 formatet som leses rett inn i Sensus:

PS: Lydfilene *.wav kan selvfølgelig ikke brukes

Hei.
Da har jeg fulgt svpett sin bruksanvisning og fått inn alle fotobokser med symbol i min 2010 XC70! TUSEN TAKK! Veldig bra!
Ny utfording: Hvordan oppdaterer vi dette? Hvordan justere avstand på varsling (pling).
Enda en utfordring er å få sann GPS tid vist på SENSUS! Med Iphone app måler jeg ca 10% feil på speedometeret!
:)
Jag hämtade min bil idag och jag har samma version som du moffe. Ikonen blir svart. Jag hämtade filen för fartkameror från speedcam.tk och importerade den samt valde en annan ikon. Dock fick jag ingen varning för kamerorna på väg 263 mellan Märsta och Sigtuna :cry:
Jag laddade ner filerna från denna sida och ikonen
http://www.posit.se/poi.php

För fartkameror valde jag GPX formatet och sedan sparade jag ikonen (den blåa kamera ikonen) save as.
Både gpx(kamera) och bmp filen (ikonen) måste heta samma sak.
Typ fartkameror_sverige.gpx och fartkameror_sverige.bmp.

Dessa filer flyttade jag till en usbminne (i rooten) sedan importerade jag dem i MyPoi.
Verkar fungera fint...

Updatering:
Det dåliga med detta är att den plingar för kameror som är på andra sidan också. Så den bryr inte om åt vilken riktning man kör. :(
Man får väll hoppas att det kommer updatering där man kan fixa till detta, riktning. Eller att volvos kartot i sig innehåller dessa kameror färdigt.
Hei igjen.
På denne linken:
http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES står det i "product datasheet" for Volvo RTI - 2011.1 - Europe (MMM2 at denne updaten inneholder:

Speed Cameras
Andorra: 4 cameras
Austria: 641 cameras
Belgium: 1367 cameras
Spain: 625 cameras
Finland: 798 cameras
France: 1537 cameras
United Kingdom: 4639 cameras
Italy: 1181 cameras
Luxemburg: 2 cameras
Netherlands: 1687 cameras
Norway: 361 cameras
Portugal: 36 cameras
Sweden: 982 cameras

Noen som vet hvorfor dette ikke er tilgjengelig hos Volvo forhandler??
reola skrev:Hei igjen.
På denne linken:
http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES står det i "product datasheet" for Volvo RTI - 2011.1 - Europe (MMM2 at denne updaten inneholder:

Speed Cameras
Andorra: 4 cameras
Austria: 641 cameras
Belgium: 1367 cameras
Spain: 625 cameras
Finland: 798 cameras
France: 1537 cameras
United Kingdom: 4639 cameras
Italy: 1181 cameras
Luxemburg: 2 cameras
Netherlands: 1687 cameras
Norway: 361 cameras
Portugal: 36 cameras
Sweden: 982 cameras

Noen som vet hvorfor dette ikke er tilgjengelig hos Volvo forhandler??

om jag inte är helt fel ute så är detta uppdatering till en vanlig RTI,ej sensus.
moffe skrev:Min nya (fick förra veckan) 2012 V60 D5 awd med RTI och Premium Sound har dessa:
Bluetooth Version = 5.00.17S
Mukvaruversion Version = 09F5
Kartversion = V 30.11.11

Undrar hur nya versionerna är egentligen. Finns det nyare?
Jeg har DC70 D3 AD (fikk også forrige uke) med samme versjon RTI med premium sound. Jeg har nå lastet inn fotobokser etter metoden beskrevet av svpett, og fungerer flott!
svpett skrev:Heisann
Nå har jeg lagt inn alle fotobokser for hele Europa fra 31.mai 2011, fungerer bra med Sensus versjon 995, skilt/ikoner og lyd vises i Navi, også når man har Radio eller annet i skjermen...:-)
Dette fungerer nesten helt utmerket på min V60. Tusen takk for at du deler dette.

Jeg legger merke til at for noen av fotoboksene i Oslo kommer varselet for "feil" kjøreretning (f.eks. i Vålerengtunnelen varsles det om fotoboks i retning nordover, men fotoboksen overvåker trafikken inn mot sentrum). Er dette noe jeg gjør feil, eller skyldes dette at fotoboksens orientering ikke er med i *.gpx-filen?

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]