Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kave
Volvokombi:
Nu är ju en bil lite annat än en applikation för att läsa aftonbladet. I en perfekt värld så är det ju solkart att allt möjligt borde gå att uppdatera. Vi borde få Polestars optimering redan från början, det borde inte finnas exakt samma motor med olika effekt etc etc. Men nu ser det inte så ut i bilbranschen och det lär inte ändra sig i brådrasket heller.
Vad gäller kommunikationslösningarna är säkert så att Volvo PV köper in dessa interface från andra tillverkare, det kan ju rent av vara så att man bytt tillverkare mellan MY11.5 och 12.
Precis keve..

Alltså se bara på city safety.

Alla xc60 my11.5eller senare har city safety generation 2 med pedestrian detection. Detta är inget annat än en annan mjukvara mig veterligen är hårvaran detsamma. Men inte bjuder volvo på det å varför skulle dom. Det kostar att utveckla

Själv gör jag iphone apps och den senaste appen har tagit mig 2850 arbetstimmar. (27 tim per vecka i 2 år). Skulle jag släppa den som free sen ... Nä tror inte det.
Kave: Har du en lösning eller är du en del av problemet? Hur bilbranschen ser ut idag, och har sett ut ger jag och de flesta betalande kunder f-n i. Men satsa du på att anpassa ditt tänkande till dagens bilbransch...det kanske blir din framgångsformel?
V60 Hybrid är en framtidsprodukt och har några av de vassaste killarna på Volvo inblandade. VOC är också en smart produkt. Så det finns gott om hopp!

Gotfredsen: Du gör ett felaktigt antagande om att jag vill att VOlvo ska bjuda på något. Några enkla antaganden och du har en kanonfin och enkel SAMT betalningsvillig appmarknad att serva for years to come: vad tror du en person som betalar 300-600K för en bil kan betala för att få den bästa möjliga appen till sitt VOC system varje år? Gissar du på 7 eller 25kr ligger du för lågt. Uppmaningen är att Volvo ska underhålla sina appar som de underhåller sina bilar genom f a c e l i f t s. Förstå innan du blir förstådd, kan vara en bra grundregel för en utvecklare som inte vill låta sin egen fattningsförmåga begränsa framtida app-projekt.
Volvokombis:

Läste du inte det jag skrev om pedestrian detection ??????

Det är exakt samma sak men det komenterar du inte . För attfå pedetrian detection så krävs det att du köper en ny bil även fast det tekniskt set är bara en uppdaterad mjukvara.. När volvo kommer med wild life detection så kommer det att kräva att du köper en ny bil också

Det är så volvo finnansierar utvecklingen å driver nybils försäljning.

Som jag skrev så gjorde volvo lika dant med city safety som de gjorde nu med voc å de kommer göra lika dant med wild life detection

Varför skrev jag free jo för att låt oss säga att du är villig att uppdatera din voc för en kostnad på ca 20.000 kr som jag tror att fler är villiga att betalla än låt oss säga 50.000

Låt oss säga att utvecklingskostnaden för voc2012 är ca 500.000 vilket säkert är för lite då måste volvo sälja 25 uppgraderingar för attgå jämt utan någon vinst. Tveksamt att det finns så mångs voc där uteidag som är villiga att lägga ut 25.000 å mer för voc2012 Läste någonstans attdet var ca 700 voc system i sverige å jag förstår volvo att de mkt helre säljer 700 nya billar med voc än 700 uppgraderingar.

Jag säger inte attdu är en person som ifågasätter varför spel kostar 500 spänn ellervarför wow kostar 100 kr i månaden

Men jag tycker att det vore självklart attdu inser varför volvo inte erbjuder detta som en uppgradering eller varför de inte erbjuder city safety gen 2 som en uppdatering utan tvingar en att köpa en nu bil

App utecklare nämnder du . Ta angry birdsdär de tvingar en att köpa en helt ny app för nya bannor.

Jag har helt förståt vad du menar men din filosofi ger INTE tillräkligt höga vinster för att driva en verksamhet eller projekt. Atttjänna pengar räker inte . Attgå jämt ut räker inte. Inte på långa vägar..
Pedestrian Safety är såvitt jag förstått inte kopplat till någon app? Jag pratar bara om VOC och de appar som ev kan utvecklas eller uppgraderas.

Vad bar att du har en sådan förståelse för Volvos eventuella beslut. Jag har det inte, men utgår från hur kunden tänker, givet hur appmarknaden ser ut, inte bilmarknaden.

Att uppgradera en app grafiskt: appens ikon tar dig max 2h, speciellt som man kan kopiera den från den nya. Att överföra grafiken i interface tar max 40h jobb från ny app. 40h jobb för 700 kunder - det borde redan vara fixat.

Tror ingen betalar 20 000kr för att uppdatera en VOC som kostat 7500...hur tänker du då?

Uppdatera appen är det som intresserar mig. Marknaden är global, så 700 bilar är irrelevant siffra, och den lär öka.
Bara så du inte missuppfattat: jag, och jag vågar påstå,ingen kommer eller känner sig tvingad att köpa en ny bil för att få tillgång till en ny app. Du jämför ett köp av Angry Bird spelet med ett köp av en bil...ehhh?

City safety gen 2 ligger inte på min priolista- framförallt inte att diskutera det i denna tråd.

Med VOC om några år förmodar jag att du kommer du kunna köpa in City Safety 3 för säg 48H när du lånar ut bilen till din dotter eller son som precis tagit körkort. Om du tror att Volvo hela tiden kan sälja mer bilar sä är det fine. I disagree. Däremot kan de mycket lätt få att existerande kunder att betala för mervärden för vissa tillfällen. Om de organiserar sig ineffektivt kommer det inte bli lönsamt!
Dina tider stämmer inte på länga vägar. Har gjort appar långt innan iphone kom... Dom stämmer inte i närheten och lått oss säga att göra nya grafiska funktioner i en framtida app så tar det mer 400 timmar än 40 ... Men inget sitter i appen. Appen är bara en frontend till servrarna och server mjukvaran och server mjukvaran kopplat i din tur till bilens mjukvara. Så det är 3 olika mjukvaror som skall programmeras om nya funktioner skall till.

Och om man bara skall uppdatera en ikon så skall du inte designa 1 ikon utan 5 stycken.. Och iom iphones retina grafik som måste fu designa en lågupplöst grafik för 3gs och en högupplöst för iphone 4 retins skärm vilket taaaarrr tiiiiiidddd..

Du är varmt välkommen att börja programmera iphone appar så får du se. Jag har jobbat somprogrammerare i över 15 år å när jag först gav mig in i app världen var jag naaiiv som fan en grej som jag trodde skulle ta 1 månad tog 1 år.. Grafiska funktioner so. Jag trodde bestod av 10 komponeneter bestod av 200 komponeneter..
Pedestrian detection ingår inte i City Safety. City Safety använder en laser att scanna nära bilen med. Den lasern reagerar på reflekterande ting som nummerskyltar och baklyktor.
Pedestrian detection ingår i kollisionsvarning med autobroms. Det systemet använder en kamera i kombination med radarn (samma radar som farthållaren använder) för att grunna ut vad man eventuellt kan tjonga in i.

Inte för att det har något att göra med appar till VOC, men jag säger det ändå för att just detta nämndes här ovan.
Trasig Renault Scenic

Otroligt inspirerande och intressant läsning.[…]

här sitter det

Du har väl sökt hjälp igen på[…]

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]