Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Spola till ca 2:15, där berättar recensenten att du med "vanlig nyckel" bara behöver den för att starta. Sedan kan ta ur den och köra vidare precis som vanligt (ingenting går sönder, jag lovar ;-//).
Ja.. det verkar funkar så för de my11 ++
De kan ju lika gärna lägga till keyless go cohh PPC.. men då kostar 7k extra..

De kan säkert programmera om att man inte behöver stoppa in nycket.. men det lär ju aldrig att hända.. varför inte ta betalat när man kan..
Man kan ju prova ta ut innehållet (om det går) i en av sina nycklar och sätta den i hålet så bilen tror att det sitter en nyckel där och så har man den andra löst i fickan så ser man ju om det fungerar att starta, vilket jag inte tror men då vet man ju det säkert. Jag kan ej göra detta då jag har PCC...

Mvh
Per
Keyless bilar har helt andra nycklar
Dom har sen en helt annan anten enhet för motat ing av nyckel
Förutom det så sitter det flera antenner på bilen, så bilen vet om nyckeln är i bilen eller utanför, samt var nyckeln är när den är utanför, men innomräckhåll.
Allt detta för att kunna fungera säkert, o med rätt funktioner.
Med keyless kan man köra vart som helst utan nyckel, när man väl har startat. Men man får låta bli att stänga av motorn, för sen går det inte att få igång den en gång till.

Fast det är ett jädra plingande, så man får ha hörselskydd på, eller spela utav bara f-n på radion.

här sitter det

Du har väl sökt hjälp igen på[…]

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]

Fungerar det med vaccumslang?