Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mjukisdjur
svartsvart skrev:
s6025t skrev:Alla DRIVe bilar levereras med balder för att de inte blir miljöklassade med bredare däck än 215 i bredd om man har bredare däck ökar Co2 värdet på bilen
Stämmer verkligen detta? Jag har beställt en V60 DRIVe Summum och på specen står det klart och tydligt Njord-fälgar 8x17 vilket jag också vill ha. De kan ju knappast tro att jag tycker det är ok om bilen levereras med andra fälgar än de jag beställt!
Skumma dumheter som sprids... Min v60 summum är miljöklassad med Njord + 235:or
av svartsvart
Mjukisdjur skrev:
svartsvart skrev:
s6025t skrev:Alla DRIVe bilar levereras med balder för att de inte blir miljöklassade med bredare däck än 215 i bredd om man har bredare däck ökar Co2 värdet på bilen
Stämmer verkligen detta? Jag har beställt en V60 DRIVe Summum och på specen står det klart och tydligt Njord-fälgar 8x17 vilket jag också vill ha. De kan ju knappast tro att jag tycker det är ok om bilen levereras med andra fälgar än de jag beställt!
Skumma dumheter som sprids... Min v60 summum är miljöklassad med Njord + 235:or

Tänkte väl att det lät konstigt. Min BMW 118d levererades med original 18" 245/35 bak och något smalare däck fram typ 235 och den är ju miljöklassad med dessa hjul så det vore ju konstigt att det skulle gå bra med beskedligare hjul på en Volvo.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]