Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av erikx
sveppes skrev:Vågar man fråga vart du beställde den? De 3 handlare jag har i närheten kan inte ge mig ocean race eller my12 priser ännu.
Liljas Bil AB. Troligen är min beställning parallell med hallbilarna som ÅF skall visa vecka 20. Det kan vara så att min ÅF har gått ut för tidigt. Så här svarade Volvo Cars i mars månad:

Hej Erik,

Kommande versioner av Ocean Race bilarna, som det har publicerats bilder och information om i officiella pressmeddelanden här: https://www.media.volvocars.com/se/enha ... iaid=36482

Dessa bilarna skall mycket riktigt vara tillgängliga i Juni 2011 - och är således bilar av kommande modellår (2012)

Officiella prislistor kommer generellt sett ett par veckor före produktionsstart. Någonstans i mitten/slutet på April alt. början på Maj kommer därför att rekommenderade ca.priser att vara tillgängliga, detta är således samtidigt som biltypen öppnas för orderläggning.

Med vänlig hälsning
XXXX XXX
Kundsupport

Efter detta besked har jag legat på om att ÅF skall komma tillbaka när han har priser i sitt IT-system. I tisdags hörde han av sig och affären gjordes klar. Jag hade en offert på R-design som jag så när hade beställt om inte Volvo Cars officiellt meddelat att de skulle göra 4 modeller i VOR-utf. Jag har haft en XC70 2,5T aut -06 tidigare i VOR-utf. och var väldigt förtjust i just denna lite ovanligare modell. När nu info, kom om att VOR-bilar skulle produceras skulle jag bara ha en sådan bil igen.
Senast redigerad av 1 erikx, redigerad totalt 0 gånger.
av tunnis
Brabil i Upplands-väsby offererar iallafall XC60 OR.
Har en offert liggande, men har tyvärr ett år kvar på min leasing :evil:
av riha
erikx skrev:
Qualia skrev:Fanns det fri service kvar tills din order?
Nej tyvärr, den gäller bara beställningar gjorda på bilar som fanns som MY 2011 och leveras som MY 2012. Jag vill minnas att 4 års fri service gäller endast de som har fått en offert på en MY 2011 under april . Ej nya modeller som kom som MY 2012 (Ocean Race).
Stämmer, bekräftat av min ÅF som ringde mig och sa att min XC60 gick från MY11 till MY12, alla de får behålla fri servicen eftersom de beställdes just som MY11:or.
av erikx
sveppes skrev:Vågar man fråga vart du beställde den? De 3 handlare jag har i närheten kan inte ge mig ocean race eller my12 priser ännu.

Nu när fler ÅF böjar lämna priser kan jag berätta. Det var av Liljas Bil AB som affären gjordes. Ordernummer 1332332.
av Linqid
erikx skrev:Lite mer fakta om MY 12.

http://www.hammerautocenter.ch/Preislis ... 0_MY12.pdf
Hur tusan kan DRIVe/D3 dra MER än D3/D5 AWD när de förstnämnda har mindre volym, färre hk, sämre vrid och saknar fyrhjulsdrift?! Antingen så är D3/D5 oerhört bra optimerade eller så har man misslyckats totalt med att utveckla 2-liters D3 till att bli en "snålmotor".
Användarvisningsbild
av hollan
du tog orden ur min mun :D och nått jag oxå reagera på var att aut har högre nm än manuell brukar ju vara precis tvärtom att aut är momentsänkt jämfört med man
av riha
hollan skrev:du tog orden ur min mun :D och nått jag oxå reagera på var att aut har högre nm än manuell brukar ju vara precis tvärtom att aut är momentsänkt jämfört med man

Detta har jag fått bekräftat från ÅF också, att Automat komme ha mer vrid än manuell!!!
Kan ge mig fan på att de gör så för att sälja mer automatlådor (högre pris = tjänar mer på det) ;-)

Både DRIVe samt D3AWD/D5AWD har start/stopp funktion med manuell låda, så alla tre borde gagnas bra av det.

Det intressanta är acc siffrorna:

Tyska webben MY11:
DRIVe (2.0 l): 10,3 s
D3 AWD (2.4l): 10.5 s

-----

Tyska MY12 PDF:
DRIVe (2.0l): 10.3 s

-----

SVENSKA webben MY11:

DRIVe (2.0l): 9.7 s

-----

Fan, man blir så less på svenska webben som aldrig verkar stämma med uppgifter. Sorgligt att Volvo inte kan hålla reda på siffrorna.
av Palleman
Det här med rabatter? Som privatperson får man ju typ 6-9% men som företagskund ett antal procent till. Om man nu har eget företag men ändå vill äga bilen privat. Är det nåt som hindrar att man köper bilen på företaget och direkt köper tillbaka den? En osund tanke kanske, men på en välspecad XC60 gör skiljer det ju lätt 15-30 tkr.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Kolla tändstift och tändspolar änd&[…]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]