Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Steff 99 skrev:En bra utrustad bil.

Med en kompass i backspegeln och ytterligare en i RTI så lär du veta i vilket vädersträck du kör.. :lol:
Man kunde inte välja bort det. Ville faktiskt inte ha något kompass där men ville däremot ha automatiskt avbländning :)
av grålle1
Det är standard med automatisk avbländning i Summum, så det enda du valt till för 600kr är just kompassen.. :!:
grålle1 skrev:Det är standard med automatisk avbländning i Summum, så det enda du valt till för 600kr är just kompassen.. :!:
Tack för infon! har kontaktat säljaren och bett han ta bort detta :)

En annan fundering. Bör man vara orolig för att köpa en bensinmotor? skulle man hellre väntat på etanol varianten?
Användarvisningsbild
av SvenB
Så är det väl alltid, funderingar om man gjort rätt. Men kampanjen var ju på T3. Det är väl aldrig fel att köpa en bil som går att köra på fler bränslen MenT4F, när den kommer blir säkert dyrare.
av Johantd04
Kommer det komma någon variant av T3F?

Kommer det bli möjligt att etanol konvertera sin T3? Eller är det en dyr process? Funderar ändå på att byta mjukvara så man får lite mer efter ur motorn om någon större firma erbjuder maskingaranti.
Johantd04 skrev: Tack för infon! har kontaktat säljaren och bett han ta bort detta :)

En annan fundering. Bör man vara orolig för att köpa en bensinmotor? skulle man hellre väntat på etanol varianten?
Ingen orsak!
Angående din fundering så gick jag länge i exakt de tankarna också.... men som även andra varit inne på, kampanjpriset på T3 fick mig att slutligen bestämma mig (plus att jag inte tror på Etanolen, men låt oss inte ta den diskussionen i denna tråden.... då blir den lång!)
av Johantd04
grålle1 skrev:Det är standard med automatisk avbländning i Summum, så det enda du valt till för 600kr är just kompassen.. :!:
Borttaget :) fick även veta att slutrören inte ingick men förhandlade till mig dessa utan kostnad. Nu är jag nöjd :)
av Johantd04
...en fundering till.

Jag valde svart/beiget läder istället de helsvart. Tyckte det vart så mycket svart eftersom bilen är svart. Vad hade ni valt för färg på inredningen?
Körde samma (K102) och taklucka. Nice med lite ljust i bilen. Man kan dock inte ha på sig sprillans nya jeans och så det är väl nackdelen. Sköter man klädeseln så är det dock inga problem.
...en fundering till.

Jag valde svart/beiget läder istället de helsvart. Tyckte det vart så mycket svart eftersom bilen är svart. Vad hade ni valt för färg på inredningen?

Som med allt annat här i världen så är ju smak en subjektiv bedömning :)
Vi valde svart läder till emberblack med den enkla anledningen att vi inte tycker det är så kul att underhålla en ljus läderklädsel. Fast rent utseendemässigt så är det snyggare med ljust läder, framförallt om man valt en ljus bil, typ seashell beige etc. Vill bara påpeka att dessa åsikter som sagt är helt personliga....

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]