Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
chrand skrev:Antar att de har ganska stor avans på att sälja fjärr och mjukvara/mjukvaror (om man skall ha tidur också) så att man utan problem kan tappa några kunder som enbart vill ha mjukvara för 132:-.
Enligt uppgift kostar det närmare 500:- om man köper mjukvaran separat, så visst kompenserar de för att man inte köper hårdvaran.

3500:- som mjukvaran för tidursfunktion kostar är snudd på ocker!
av chrand
Nu har vi väl varit tillräckligt OT. :D
LasseKongo har väl redan fått de mesta svaren om jag tolkar allt rätt.
Det går om man köper volvos kabel och mjukvara. men då är det väl inte stöd för SMS start eller?
av mikebike
chrand skrev:Det går om man köper volvos kabel och mjukvara. men då är det väl inte stöd för SMS start eller?
Kabeln och mjukvaran är samma, det som skiljer är Webastos mottagare; SMS eller vanlig fjärr.
Användarvisningsbild
av LasseKongo
Det var väldans vad det blev inlägg i denna tråden.
Hittade en länk häromdagen som påstod att Volvo tog 60kr/mån efter att dom 2 fria åren till Volvo on call var slut. Givetvis glömde jag spara länken, men om det stämmer så verkar det ju enklast att köpa Volvo on call iallafall. Jag får helt enkelt kolla med handlaren när jag masar mig dit för att provköra.
av sweborn
Har någon installerat Webastos telefonväxellösning, där man ringer upp en "röst" och aktiverar värmaren/gör annat via knappval? SMS som jag skickar kommer inte alltid fram i tid, och ibland alldeles för sent (vad händer då, går värmaren igång mitt i natten eller nästa dygn på begärd tid?), så det känns inte som rätt lösning.
Dessutom känns det barockt att betala för att kommunicera med min egen bil. Modemet sitter ju i bilen, och SMS:et skickas väl till bilen? Eller SMS:ar man en Volvo On Call-server (5 siffror i telefonnumret) och anger en kod för att rätt bil skall värmas upp?

Känns som att volvo strulat till det onödigt. Sätt in en option för vanlig fjärrstyrning från fabrik istället, då försvinner monteringskostnaden.

Den grova slangen går ner på någ[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäller[…]

Dessa https://vparts.se/se/tandkabelsats-till-volv[…]

Ska bränslepumpen gå igen även ma[…]