Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vicster
Jo, slutrör är på G (liksom körkort för min del :P) . Frågan är bara vilka då "farsan" tycker 1400kr för slutrör på en bil som ska säljas om ett år är pengar i sjön - vilket det säkert mer eller minde är.
Men jag håller med dig, baken ser ju sååå mycket bättre ut med snygga slutrör! (helst skulle en R-design bumper installeras, men där räcker inte budgeten till)
av pergrein
Att köpa en ny bil och sälja efter bara ett år är nog pengar i sjön så vad gör 1400kr till :lol:
Jag betalad ca:500kr för R-Spoilern då tillkommer slutrör som inte köptes från volvo och totalt slutade det på 1300kr

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av opA
vicster skrev:Frågan är bara vilka då "farsan" tycker 1400kr för slutrör på en bil som ska säljas om ett år är pengar i sjön -
Då kan du argumentera och säga till din far att köpa ny bil är pengar i sjön då bilens värde sjunkit med... ptja.. jag bara tar i och säger 70.000 kr när du kört ut den ifrån bilhandlaren :P

Så vad är då ~1400kr för ett bättre utseende ? ;)
av vicster
pergrein skrev:Att köpa en ny bil och sälja efter bara ett år är nog pengar i sjön så vad gör 1400kr till :lol:
Jag betalad ca:500kr för R-Spoilern då tillkommer slutrör som inte köptes från volvo och totalt slutade det på 1300kr

Mvh
Per
Köpte du den original från Volvo och monterade själv för 500 pix? Hur fungerar det med backsensorer osv? Det är ju i så fall nästan gratis ju :lol: Hur kan de sätta sådana priser på ett helt bakparti och sedan ha mage att ta 1400kr för ett par slutrör?
opA skrev:
vicster skrev:Frågan är bara vilka då "farsan" tycker 1400kr för slutrör på en bil som ska säljas om ett år är pengar i sjön -
Då kan du argumentera och säga till din far att köpa ny bil är pengar i sjön då bilens värde sjunkit med... ptja.. jag bara tar i och säger 70.000 kr när du kört ut den ifrån bilhandlaren :P

Så vad är då ~1400kr för ett bättre utseende ? ;)
Så du menar att den är värd runt 165.000 nu dag 2? Nja, lite mer tror jag allt ;-//

Mja, mjo, visst. Fast han sålde tidigare en Ford Focus (inköpt med volvorabatt) för mer än vad han gav för den ett år tidigare så i god tro tror han det ska gå med en Volvo också.

Jag är inte lika säker, men visar det sig att vi kan få >90% av vad den kostade efter volvorabatt och kampanjer om ett år så kanske det blir en ny bil igen. Och nya bilar är alltid roligt :-)-)

Tillägg såsom slutrör och annat snyggt ger oftast inte något tillbaka vid försäljning, tyvärr. Sen om det blir ett, två eller tre år med S60:n beror lite på marknaden och våran situation (om jag bor hemma då) osv.
av pergrein
Japp, köpte från volvo för 625kr såg jag nu på kvittot (var nog nån % rabatt med i det priset) med satts att fästa backsensorerna. Han dubbel kollade priset och det var så här billigt. Jag monterade spoilern själv var ganska lätt att göra och det underlättar om man är 2st.

Mvh
Per
av vicster
Har nu några frågor till;

Om man köper slutrören från Volvo så får man ju de små, eller hur? För visst är det större (90mm) på R-design? Går dessa också att hitta och vad kan de tänkas kosta tro?

Pergrein: Dina slutrör ser ju hur bra ut som helst, men jag vill hellre ha runda utan "koning" inåt som du har. BDS har ett slutrör som heter 4220000 men som är 180mm lång jämfört med dina 125mm. Hur skulle detta bli på en R-design spoiler tror du?
av pergrein
Tror det skulle bli bra. Dom ska ju passa på rör från 55mm till 66mm och det smalare delen är ca 50mm men det ska nog inte vara några problem att få fast dom. Jag köpte inte dessa pga att det blir så stor öppning ca:85mm, med den koniska blir den lite mindre vilket jag tycker ser lite bättre ut. Men ta och prova dom, kanske jag har fel och det inte alls ser för stort ut och man får köpa ett par för omväxlingens skull... :D

Men man är nog tvungen att kapa bort den tjocka delen så man inte ser den inne i slutröret, tror det ser lite konstig ut om man låter bli att göra det.

Mvh
Per
Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]