pergrein skrev:Att köpa en ny bil och sälja efter bara ett år är nog pengar i sjön så vad gör 1400kr till :lol:
Jag betalad ca:500kr för R-Spoilern då tillkommer slutrör som inte köptes från volvo och totalt slutade det på 1300kr
Mvh
Per
Köpte du den original från Volvo och monterade själv för 500 pix? Hur fungerar det med backsensorer osv? Det är ju i så fall nästan gratis ju :lol: Hur kan de sätta sådana priser på ett helt bakparti och sedan ha mage att ta 1400kr för ett par slutrör?
opA skrev:vicster skrev:Frågan är bara vilka då "farsan" tycker 1400kr för slutrör på en bil som ska säljas om ett år är pengar i sjön -
Då kan du argumentera och säga till din far att köpa ny bil är pengar i sjön då bilens värde sjunkit med... ptja.. jag bara tar i och säger 70.000 kr när du kört ut den ifrån bilhandlaren 
Så vad är då ~1400kr för ett bättre utseende ? ;)
Så du menar att den är värd runt 165.000 nu dag 2? Nja, lite mer tror jag allt ;-//
Mja, mjo, visst. Fast han sålde tidigare en Ford Focus (inköpt med volvorabatt) för mer än vad han gav för den ett år tidigare så i god tro tror han det ska gå med en Volvo också.
Jag är inte lika säker, men visar det sig att vi kan få >90% av vad den kostade efter volvorabatt och kampanjer om ett år så kanske det blir en ny bil igen. Och nya bilar är alltid roligt

-)
Tillägg såsom slutrör och annat snyggt ger oftast inte något tillbaka vid försäljning, tyvärr. Sen om det blir ett, två eller tre år med S60:n beror lite på marknaden och våran situation (om jag bor hemma då) osv.