Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kave
sweborn skrev:
pianopeter skrev:De är ungefär nu med 10 procent rabatt rakt av, försöker bygga de på volvocars men där är ngt meck, men tror runt 600 000
De här är ett Volvoforum, men om det blir de pengarna kan det vara värt (om märket inte är bestämt innan modellen så att säga) att kasta ett öga på exempelvis en BMW X5 40d, 306hk. Får en sådan med lite utrustning för de pengarna, och då är det en annan dimension av bil. Frugan kanske kanske hellre tänker sig en sådan på garageuppfarten? :twisted:
Inte en chans. Jag har svårt att få ihop en f11 under 600.000, och den bilen har mycket lägre grundpris än x5.
av sweborn
kave skrev:
sweborn skrev:
pianopeter skrev:De är ungefär nu med 10 procent rabatt rakt av, försöker bygga de på volvocars men där är ngt meck, men tror runt 600 000
De här är ett Volvoforum, men om det blir de pengarna kan det vara värt (om märket inte är bestämt innan modellen så att säga) att kasta ett öga på exempelvis en BMW X5 40d, 306hk. Får en sådan med lite utrustning för de pengarna, och då är det en annan dimension av bil. Frugan kanske kanske hellre tänker sig en sådan på garageuppfarten? :twisted:
Inte en chans. Jag har svårt att få ihop en f11 under 600.000, och den bilen har mycket lägre grundpris än x5.
Med "lite" menar jag att man får begränsa sig till några tillval, inte lite=många tillval som min text kan tydas ser jag.
av Twendor
pianopeter skrev:XC60 T6 R-Design Summum
Herrgårdsvagnspaket
Driver support paket
Teknikpaket med premium sound + RTI
Panorama glastak
Front view cam
Backkamera
Elmanövererad passagerarstol
DAB
Homelink
Volvo on call
Digital tv
Innerbackspegel med kompass
Four C
Cratus 8X20
RSE

Har begärt offert på detta o fått runt 558 000 är de ett bra pris?
En uvirkelig lav pris!
Jeg må opp i 1153 000 Nkr(=1280 000 svk) for tilsvarende bil.
Med en slik pris ville valget helt klart blitt en T6.
Jeg må forøvrig betale 765 000 for en velutruset D3-awd her i landet.
Twendor
Användarvisningsbild
av VolvoB20
MeandI skrev:DAB jag tycker inte det låter som att något är på gång i närtid. .
"Närtid" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Jag kommer ihåg när jag var på mässa och lyssande på DAB första gången och det var väl runt 1986-1987 någon gång, fasiken det var ju 25 år sedan och det går fortfarande trögt.....
av improwise
Plockar upp den här tråden eftersom jag själv funderar på samma sak. Har tidigare postat en liknande tråd i V70 forumet, men Volvo har ju klantat till sig och har ingen V70 T6 R-design vilket ju gör att man kollar på flera modeller.

Är det fortfarande så att man ska välja T6 även på XC60 isf D5 med Polestar om man gillar att köra bil och inte bryr sig så mkt om bränslekostnaden?

Vad får man räkna med för förbrukning i stad och på landsväg (=hur ofta måste man tanka!)?

Kan man verkligen köpa en XC60 T6 R-design med Four-C som det skrivs om tidigare i tråden? Iaf jag hittar inget om Four-C ihop med R-design.

Tack på förhand :D
av ZizzoZ
improwise skrev: Kan man verkligen köpa en XC60 T6 R-design med Four-C som det skrivs om tidigare i tråden? Iaf jag hittar inget om Four-C ihop med R-design.

Tack på förhand :D
Detta går inte eftersom det fortfarande är sportchassi på r-design, då går det inte att välja Four-C.
av improwise
ZizzoZ skrev:
Detta går inte eftersom det fortfarande är sportchassi på r-design, då går det inte att välja Four-C.
Nä, gissade nästan det...så stora frågan...R-design eller Four-C (+ lite extra) ihop med en körglad motor?
av Steff 99
Nu går det inte att få Four-C till T6:an eftersom den är standardutrustad med R-design så som jag fick till mej.
Vad man skall välja är upp till en själv, vilken motor karaktär man prioriterar, prisskillnaden är ganska försumbar mellan T6 och D5 med R-design.
På andrahandsmarknaden är T6 förmodligen inte mer svårsåld än en D5 eftersom det säljs väldigt få T6 så därför finns det en efterfrågan.
Så det blir upp till frågeställaren att fundera "vad vill jag ha" sedan är det bra att beställa ...det gäller ju att man trivas med det man köpt och det kan man bara avgöra själv.
av Linqid
När TV provkörde S60 T6 AWD R-Design Polestar (pjuh, långt namn..) så sades det att enligt Volvo ska det gå att kombinera 4C och R-Design till MY12B. På tiden i så fall!
Trasig Renault Scenic

Otroligt inspirerande och intressant läsning.[…]

här sitter det

Du har väl sökt hjälp igen på[…]

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]