Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

pianopeter skrev:Jens har beställt min idag, o jeg fick prel v 20 så de är 12 veckor, helt ok
Grattis till köpet Peter. Såg din spec i annan tråd. Jag tror inte valen har någon avgörande roll. Jag beställde en XC60 D5 Summum + en massa annat och har enligt min Volvo prel v19. Jag beställde i slutet av januari (v.4). Jag tror tyvärr att det kan vara så att vi i Norden (Volvoland) får stå tillbaka om det kommer beställningar från Volvo PV´s tillväxtländer. Därav den tidvis långa leveranstiden.
McBoogie skrev:
pianopeter skrev:Jens har beställt min idag, o jeg fick prel v 20 så de är 12 veckor, helt ok
Grattis till köpet Peter. Såg din spec i annan tråd. Jag tror inte valen har någon avgörande roll. Jag beställde en XC60 D5 Summum + en massa annat och har enligt min Volvo prel v19. Jag beställde i slutet av januari (v.4). Jag tror tyvärr att det kan vara så att vi i Norden (Volvoland) får stå tillbaka om det kommer beställningar från Volvo PV´s tillväxtländer. Därav den tidvis långa leveranstiden.

Även jag beställde min kärra i slutet på v4 och fick beräknad leverans v22 skulle jag valt bort r-design och awd hade jag fått leverans v18 så visst skiljer leveranstiden på beroende på vilka tillval man gör:(
Det är väl de sista MY11:orna som går nu. Tillverkningen bryter väl runt V.20 till MY12. Men vilka förändringar som sker är det tyst om. Det skedde ju många förändringar redan V.46.
Palleman skrev:Ja, hur fungerar det egentligen? Om man har leverans ca v22-23. Och dom börjar tillverka my12 v20? Får man en my12 automatiskt då? Någon som vet brytpunkten för my11/my12?
My12 gäller lagd order from v20, inte leveransen. Mao gäller My11 ytterligare ca 3 månader + leveranstid.
Luktar avgaser i kupen

Jag gissar att det är den här slangen d[…]

Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]

Är det någon som fått återk[…]