Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PalmE
Inga problem med barnvagn i V60, vi har en Bugaboo och den får plats utan problem! Ställ dig frågan, hur ofta skulle du köra med en till max fullastad V70? Det klart behovet är olika men vi fraktar inte så mycket i bilen så vi klarar oss gott och väl med en V60. Trots att de flesta verkar tro att man måste minst ha en V70 när man har barn.
av Lazy
Collin har säkert försökt fått in en trillingvagn i bagaget, jag brukar hjälpa till och hämta mina barnbarn från förskolan och har inga problem med att få in en liggvagn/sittvagn i bagaget utan att behöva fälla baksätet och det finns plats över också, vet ej vad vagnarna heter men det är fyra medelstora hjul på båda. :D
Tack Ynot! Nu börjar det kännas lite tryggare att köpa v60 :)
Jag tror att de som hela tiden förspråkar att "har man barn så måste man ha v70" egentligen utgår i från att man då har tre barn, hund, resväskor, hockeytrunkar, slalompjäxor, matkassar, golfbagar på en och samma gång. Oftast har i vart fall inte vi detta samtidigt i bilen och det blir nog bara ett barn som behöver få plats därför blir ju situationen lite annorlunda tycker jag.
av Tobbev
Vi har två barn, 2 och 5 år gamla, så vi har ingen liggvagn längre utan bara en sulky till den lilla. Jag resonerade som så att eftersom vi kör med fullastad V70 kanske 5-10 dagar om året max, så valde vi en V60 istället. Skidveckan varje år åker det på en takbox.
av Amli
Det lär inte vara några problem med ett barn och en V60. Vi hade tidigare en Audi A4 Avant (gamla modellen) som även den är ganska liten och det var inga problem. Kommer ni har bilen så länge så ev. kommer få ett andra barn är det en annan femma. Då blir bilen väldigt trång.
av EnVolvo
Jag vet inte om eller hur mycket mindre bagage V60 har jämfört med XC60. I vår XC60 får vi in en Teutonia (?) Cosmo, chassit på ena sida och ligg-insatsen (eller sittdelen) på andra sidan. Gott om plats med andra ord.
Jag lånade en V60 och med mitt ögonmått tycker jag inte att bagaget ser mindre ut.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror inte det blir några problem. När bebisen är på väg och ni skall köpa barnvagn, åker ni dit med bilen och provar ut vilken vagn ni kan få in. Men som sagts tidigare, om man har barn så är det mer saker man vill ha med. Men det får nog plats det också.
av zvolvo
Klart man får plats i en V60!

Hade en A4 Avant -04 när vi fick vårt första barn och ärvde en klassisk Emmaljunga vagn. Efter att insett att den fyllde hela bagaget, så åkte vi och köpte vi en Phil&Teds Sport 3-hjulig vagn på tips av min bror (som har 2 små barn, jättestor hund och V50). Inte så ombonad som en klassisk barnvagn, men så otroligt mkt enklare att lasta i och ur (vilket vi gör väldigt ofta), då den inte väger så mkt. Dessutom är den perfekt nu när vi fått vårt andra barn och den har syskonsits och de utan att den tar mer plats ihopfälld. Hjulen är ganska stora så den funkar kanon även ute på landet på grus och snö.
Tycker att det är så överdrivet att man "måste" ha V70, så fort man skaffar barn. Vi har släkt långt borta och reser mkt i bil med hela familjen och har aldrig saknat att ha en större bil. Jag tror ju större bil man har ju mer prylar släpar man med i onödan :wink:
Hade V50 innan och bara när det var fjällresa som gällde behövde vi slänga på takboxen.

Köp barnvagn efter bilen är mitt råd!
av Twendor
Får man ikke inn kjerringen barna og barnevogn. Kan man sende dem med toget. :wink:
Det er viktig å kjøpe en bil som gir kjøreglede også :oops:
Jeg gikk selv med på å montere takboks på bilen, til semester osv. Da XC60èn er mindre bak enn mine tidligere V70 biler.
Twendor
Twendor,
Jag tar dig på orden och köper gubben min ett månadskort med västtrafik så jag får hela bilen för mig själv! :lol:
Kanske att han kan få åka med en liten söndagsutflykt till något trevligt shoppingcenter.............
Läckage kylarvätska

..ska där egentligen sitta nån plugg?[…]

Självklart. Någon med säkerhetst&a[…]

Letar original gummimattor till V70 -04 Kolla[…]

Sensorring bak Volvo V40

Hej på er Volvovänner. Sensorringen bak[…]