Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av supersonic
petkas skrev:
Steff 99 skrev:Ca pris för vidvinkelkamera är 8.000 kr tveksamt om det är värt dom pengarna..jag har testat på en V60.
jag sa det direkt till honom att det är ingenting för mig,men han ville bara bara informera om det(kanske tjänar en slant om han säljer en sån) :wink:
Så där skulle jag också säga om jag vill sälja nått iaf! "Informera" :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Guligan
Verkar vara en riktigt trevlig spec på bilen! Kul!
Får man fråga varför du inte slog till på en D5?
Användarvisningsbild
av petkas
Guligan skrev:Verkar vara en riktigt trevlig spec på bilen! Kul!
Får man fråga varför du inte slog till på en D5?
säg det,har hela tiden varit inne på D3 när jag började planera bilbyte,men sen är frågan också om dom extra hk är värda 20 000kr, ??:-/
Användarvisningsbild
av supersonic
Svårt val det där. Stod inför samma val, valde D3 AWD eller 2.4D AWD (MY10). Jag har mappat eller trimmat alla mina bilar sedan 2005 med pålitliga trimfirmor och skiter fullständigt i Volvos garantier. :idea:

Nu har jag RICA 245 hk 520 nm... Nu är bilen så bra den kan bli!
av DonutTony
Låter som en trevligt utrustad XC 60. Jag funderar på samma utrustning i stort sett och ska börja ta in offerter.
Vart köpte du din bil?
Dom handlare som jag har pratat med hittills verkar prata om 6-7% och det tycker jag verkar lite lågt...
Användarvisningsbild
av petkas
DonutTony skrev:Låter som en trevligt utrustad XC 60. Jag funderar på samma utrustning i stort sett och ska börja ta in offerter.
Vart köpte du din bil?
Dom handlare som jag har pratat med hittills verkar prata om 6-7% och det tycker jag verkar lite lågt...
du har fått e-post :D
av Steff 99
DonutTony skrev:Låter som en trevligt utrustad XC 60. Jag funderar på samma utrustning i stort sett och ska börja ta in offerter.
Vart köpte du din bil?
Etersom det är så lång leveranstid, jag har 21 veckor, så kan det förklara att det är ganska svårförhandlat att få höga rabatter om du köper privat, annas så har du vagnparksrabatter.
Vad som kan vra bra att tänka på när man beställer nu är att se till att man får en MY12 för de lär väl komma runt vecka 20 2011
Användarvisningsbild
av petkas
Steff 99 skrev:
Vart köpte du din bil?
Etersom det är så lång leveranstid, jag har 21 veckor, så kan det förklara att det är ganska svårförhandlat att få höga rabatter om du köper privat, annas så har du vagnparksrabatter.
Vad som kan vra bra att tänka på när man beställer nu är att se till att man får en MY12 för de lär väl komma runt vecka 20 2011
jag tänkte också det där med MY12 men då hade jag fått betala ca 20 000kr mer o fått mycket mindre för min i inbyte,och det handlar precis om samma bil utom MY :wink:
av Steff 99
Det vet vi väl inte ännu om XC60 MY-12 kommer med andra förändringar än de som kom nu W 46
Men vad som kan hända är att det blir en prisjustering
av mojja
petkas skrev:har en volvo v70 2,4d -10,uttagen -09-25,1070 mil,vinter däck,bilen har haft trygghets/service avyalet hela tiden,med alla paket o rätt så mycket lul lul(vent.säten,RTI,el.man.pass.stol,vinge,park.sens.fram o bak,glasögon hållare,stänkskydd runt om,textil o gummi mattor,vik/vändbar matta,stålgaller),SKULLE FÅR 295 000 I INBYTE,SÅ VAD TYCKER NI SNABBA SVAR ÖNSKAS.

:?: :?: :?: :?: :?: :?:
Modell Volvo XC60 D3 AWD Summum
Aluminiumfälg Zephyrus 18, Elinfällbara backspeglar, Elman förarstol m minne, Innerbacksp aut
avbländn, Rails i Bright Aluminium, Luftsymbol i Krom, Blåtands handsfree, Blanklist under sidorutor,
Vattenavvisande glas, på sidorutor fram, Hill Descent Control, Dubbla synliga slutrör, Elektr kontr
AWD-system, Instrument m watch dials, Panel, Brushed Aluminium, Parkeringshjälp bak, Regnsensor
för vindrutan, ABL- Aktiva Xenonljus, Klimatanläggning ECC, Luftkvalitetssystem IAQS, Armstöd m
mugghållare bak, Mugghåll mittkonsol fram, Rattknappar för ljudanl., Recirk. i värme/vent.sys, Eluttag
bak/fram/bagage, Insynsskydd i lastutrymme, Låsbara hjulbultar, Läderratt m inl/SilkMetal, Läderklädd
vxlspaks knopp, Ljudanl. Performance 1 CD, Gäller t.o.m. prodv 45, High Performance 5", Gäller
fr.o.m. prodv 46, AUX-ingång i mittkonsol, Justerbar ratt, Justerbar passagerarstol,
Konstantfarthållare, Krockgardin IC i takpanel, Krockkudde förarsida, Krockkudde passagerarsida,
Larm inkl. Nivåsensor, Ledbelysning, City Safety System, DSTC- Antisladdsystem, RSC
RollStabilityControl, EBL-Emergency Brake Light, Elhissar fram och bak, Elektronisk startspärr,
Elman/eluppv backspeglar, Elman. Parkeringsbroms, Eluppvärmt baksäte, (utgår vid val B-kudde),
Fjärrstyrt C-lås BLL, Global closing/opening, Framstolar m WHIPS-system, Färddator, Isofixfästen
ytterpl. bak, Första förbandskudde, IDIS.Info.System, ABS-bromsar, Tredelat baksäte 40/20/40,
Barnsäkerhetslås manuellt, Belysta make-up speglar, Bältesförstr. 5 platser, Reservhjul Tempaspare,
Sidokrockkuddar fram, Skyddsnät i nylon, Strålkastarspolare, Tillsatsvärmare, Tonade rutor, 25
procent, Trygghetsbelysning, Yttertemperaturmätare, Miljöklass EURO5
Motor Diesel 5cyl 163hk/121kW D5244T16
Växellåda Automat AWTF-80 SC AWD
Kaross Täckt

Teknik-RTI PS paket XC60: Navigation - RTI, Prem.Sound Multimedia 7", Keyless drive, pers-com.,
RTI Förberedd
Driver Support XC/S/V60: Adaptiv farth m autobroms, Driver Alert System, BLIS: Kamera f död vinkel,
Queue Assist, Pedestrian Detection
Elfällbara nackskydd bak, Elmanöv. passagerarstol, Fjärrkontr för Multimedia, Glasögonhållare
förarsida, Hastighetsberoende servo, Nyckelavst. kr-kudde pass, Park assist Camera, Parkeringshjälp
fram/bak, VOC tel/Fjärrstart p-värm
Option
Designpaket, exteriört "Side Scuff Plates", Nätficka lastutrymme, sidopanel, höger, Nätficka
lastutrymme, sidopanel, vänster, Skyddsgaller i stål med gasfjäder Offblack, Stänkskydd bak,
Stänkskydd fram, Golvmattor, textil Offblack, Lastrumsmatta textil vänd/vikbar Offblack, Skålade
gummimattor Offblack, Delbart drag ,med skidplates, 7-pol, w1046-, Nokian NODA 235/60R18 Hakka
7 SUV MANTUS
Tillbehör
2 års nybilsgaranti, 3 års vagnskadegaranti, 1-7 års Assistans med Volvo Original Service, Service
ingår, 4 år/12000 mil, 12 års rostskyddsgaranti
Garantier
Färg Savile Grå Metallic 492
Inredning Mörkgrå Läder G100
Paket Herrgårdsvagnspkt 2 XC60: Elmanövrerad baklucka, Eluppv.spolarmunstycken, Mörkt tonade rutor 5
st, Dörrar och lastutrymme, med laminerat glas

Köpobjekt 515000

Var uppe på helmia idag och tittade till din droska :mrgreen: Väldigt fin måste jag säga verkligen ett lyckat köp, Tror färgen kommer bli en riktig fin när den blivit tvättad. Lite svårt att se på en "skitig" bil i en mörk hall. Framför din xc stog det en vit r-design och den var inte heller fyskam)

Grattis till den snygga bilen och gud vad "maxad" Den verkade vara i utrustningsväg :lol:
Luktar avgaser i kupen

Jag gissar att det är den här slangen d[…]

Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]

Är det någon som fått återk[…]