Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mattes
XC90_Executive skrev:Riktigt snygg bil! :-)-)
Tack! Jag hade ypperligt smakråd när jag valde 8)
Det enda krångliga var att jag ju bara hade sett bilen på bild när jag beställde,
men det blev rätt bra ändå.
av swedala
mattes skrev:
swedala skrev:
Man köper ju inte en T6 för att man vill snålköra.
Nää, självklart inte :)

Jag hade bara en fundering på hur det är i verkligheten, matchar ju sällan bränsledeklarationerna.
av bilgalen
Hur upplever ni som kört nya S60:n den stora "blobban" med alla sensorer, kameror (och vad det nu ör allt) som blir kring innerbackspegeln? Jag har själv inte kört nya S60 så ska inte säga nåt än. Men blev bra förvånad när jag satte mig i bilen att det var så stort och ligger i blickfånget.
av Robertson
Jag har provkört S60 flera gånger och jag har inte ens lagt märke till "blobban" du nämner. Vet att den finns där, men tycker inte att den är i vägen på något sätt.
Användarvisningsbild
av mattes
bilgalen skrev:Hur upplever ni som kört nya S60:n den stora "blobban" med alla sensorer, kameror (och vad det nu ör allt) som blir kring innerbackspegeln? Jag har själv inte kört nya S60 så ska inte säga nåt än. Men blev bra förvånad när jag satte mig i bilen att det var så stort och ligger i blickfånget.
Det där är en jäkligt bra fråga. Det kan ju bero på den att min första uppfattning var att kupen kändes lite "trång". Har en polare som är extremt stor som var ute och åkte med mig och han kände att han inte kom tillräckligt långt ner i bilen så han stördes mycket av "blobban".

Men jag kände inte att jag störds av den, inte medvetet iallafall.
av Amli
bilgalen skrev:Hur upplever ni som kört nya S60:n den stora "blobban" med alla sensorer, kameror (och vad det nu ör allt) som blir kring innerbackspegeln? Jag har själv inte kört nya S60 så ska inte säga nåt än. Men blev bra förvånad när jag satte mig i bilen att det var så stort och ligger i blickfånget.
Det var bland det första jag såg när jag satte mig i bilen, men det var inget som störde när jag väl körde bilen.
av Robertson
Lycktorna fram närmast grillen, är det dimljus? Jag kikade i instruktionsboken och kunde inte hitta någon information om att det skulle finnas. Har lagt märke till att knappen ovanför knappen för dimljus bak är tom på de flesta bilderna, även mattes.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Lyktorna närmast grillen agerar parkeringsljus.. Iallfall på XC60. Volvo har slutat med dimljus på nya modeller.

I andra länder dermot verkar det agera DRL
[youtube]FVOyS4Sbr3A[/youtube]

/Kalle
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
LED-ljusen i fronten är mycket riktigt parkeringsljus. Det finns inga dimljus. Inte tillräckligt med plats!
Trasig Renault Scenic

Otroligt inspirerande och intressant läsning.[…]

här sitter det

Du har väl sökt hjälp igen på[…]

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]