Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EMIVIK
Absolut inga problem att smygköra med autogas. Fungerar ypperligt! Helt omöjligt att få motorstopp. Den "möter bara upp med gas" när man ska iväg.

Har nu hunnit rulla 112mil sen i fredags;) haha.
Snittförbrukning hittils ligger stilla på 0.55L/mil enl färddatorn.
Mycket blandad körning. Allt från motorväg 110-120 till ren stadskörning, vilket är helt fantastiskt.

Den går förövrigt som en dröm och alla vänder huvudet efter bilen:)
Användarvisningsbild
av CabBO
EMIVIK skrev:Absolut inga problem att smygköra med autogas. Fungerar ypperligt! Helt omöjligt att få motorstopp. Den "möter bara upp med gas" när man ska iväg.

Har nu hunnit rulla 112mil sen i fredags;) haha.
Snittförbrukning hittils ligger stilla på 0.55L/mil enl färddatorn.
Mycket blandad körning. Allt från motorväg 110-120 till ren stadskörning, vilket är helt fantastiskt.

Den går förövrigt som en dröm och alla vänder huvudet efter bilen:)
Vet inte vad du hade för bil innan, men du skriver att bilen går som en dröm. Vad är den största skillnaden tycker du om du jämför nu och innan.
av Cyrus
Skidplates runt om går att eftermontera .. om jag inte missminner mig så ligger det på ca 13000 för att få skidplates fram/bak och sidor

efter 75 mil ligger min snitt på 0,61 .. detta är mest motorväg och hyfsat mycket stadstrafik. men jisses va gött den går .. motorvägspåfarterna känns helt plötsligt kortare :P
av alben
EMIVIK skrev:Ser nog ut som att jag måste lägga upp lite bilder:)
Och hur tusan gör man det här?? Ser inte att det går att bifoga bilder...
Nu har vi hunnit rulla 80mil i helgen, bilen går som en dröm.
Snittförbrukning på första 80milen är smått otroliga 0.55L/mil blandad körning!:)

För er som provkör D3 med manuell låda på en demobil, kommer ni säkert märka att det är lätt att få motorstopp vid start.
Dock på min är det ilagt en ny programvara som ger "automatgas" vid start, helt otroligt praktiskt.
Samtliga bilar nyare än chassienummer 4000 och uppåt ungefär får denna programvara.
För befintliga bilar ute, kommer denna programvara att kunna laddas ned f.o.m. V38.
Blev dessutom en annorlunda karaktär på motorn jämfört med demobilen.
Kommer denna nya programvara även till V70. Ska hämta ut min nya V70 D3 kommande vecka, vore trevligt att han denna programvara.
av perhall
EMIVIK skrev:Ser nog ut som att jag måste lägga upp lite bilder:)
Och hur tusan gör man det här?? Ser inte att det går att bifoga bilder...
Nu har vi hunnit rulla 80mil i helgen, bilen går som en dröm.
Snittförbrukning på första 80milen är smått otroliga 0.55L/mil blandad körning!:)

För er som provkör D3 med manuell låda på en demobil, kommer ni säkert märka att det är lätt att få motorstopp vid start.
Dock på min är det ilagt en ny programvara som ger "automatgas" vid start, helt otroligt praktiskt.
Samtliga bilar nyare än chassienummer 4000 och uppåt ungefär får denna programvara.
För befintliga bilar ute, kommer denna programvara att kunna laddas ned f.o.m. V38.
Blev dessutom en annorlunda karaktär på motorn jämfört med demobilen.
Kul att höra?`Står i begrepp att beställa en ny (V60 el V70) D3 el D5 men tvekade om D3 efter att ha hört detta om motorstopp och kort register.

Hur blev karaktären annorlunda i övrigt, förutom detta med motorstoppen?/PH
Användarvisningsbild
av Momentum
perhall skrev:
Kul att höra?`Står i begrepp att beställa en ny (V60 el V70) D3 el D5 men tvekade om D3 efter att ha hört detta om motorstopp och kort register.
Tycker du ska provköra, jag provkörde en S60 D3, var inget problem med att starta, vanlig körteknik, det går att starta på ettan utan att överhuvudtaget möta med gasen om man är försiktigt, så det är absolut inget extremt kring detta

Det sk korta registret är heller inget att orda om, jag tycker motorn gick mycket bra, mycket kraft tidigt, bara att växla upp

Men nu bör alla handlare ha både en D3 och en D5 att prova, så provkör
Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]

Tysta sommardäck V90

Ifall det är resonansljudet som stör dig[…]

Hi Volvo fan :-) I`m new hear so its my first thr[…]

Valmöjligheter kommer finnas i decennier fram[…]