Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ÄRRet
#407345
CarMan skrev:hur kan man komma samma dag o se att batteriet är oladdat, det är nog det minst konstiga i det hela, då man lätt laddar ur ett batteri på en timme... Så det kanska var ström i bien i början av dagen, men man från gick vanliga rutiner då det skulle krockas inne & massa publik skulle vara där + att man sen snabbt skulle rigga om samma lina för att åka utår.

(man jag vet som sagt inte vad som hänt eller varför)
Tror att en talesman kommer försvara Volvo bättre nog så snart. Säkerligen utan också utan alla stavfel som gör ev svar svårlästa.

kanska? utår?
Användarvisningsbild
av CarMan
#407364
Ja man kan ju undra?
Användarvisningsbild
av Variosboy
#407366
MattiasD skrev:Kanske bilen hade en Dieselmotor? :wink:
Jag tror att det var en Etanolare, för i dom så måste man ju ladda med grön el, å det kanske inte fanns tillräckligt i den staden de var eftersom det är viktigare att få bilar att gå på Etanol än att sluta elda Kol å dylikt! :D
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
#407401
Verkar nu som att något har blivit galet i programvaran i och med snabbladdning av batteri.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#407413
Tråkigt för Volvo, men se det från den andra sidan, den visar ju att bilen är riktigt säker om du krockar :D
av Twendor
#407446
Min XC60 ble strømløs i vinter.
Jeg fikk assistanse av bilberger, og etter å ha fått starthjelp med strøm sluttet flere funksjoner på bilen å fungere.
Blinklys, avstandsvarsling, speedometer, turteller, kjørecomputer osv. :-O)
Det var en skum opplevelse, og funksjonene startet først å fungere etter at bilen var stoppet og startet igjen.
Det er tydelig at oppladet batteri er viktig på nye moderne biler.
"Kan tilegge at jeg har fått nytt batteri og oppgradering av CEM, og bilen har fungert feilfritt siden den gangen"

Twendor.
av *pettson*
#407762
Att volvo misslyckats med nåt är inte så farligt, först av allt ligger man bara 5år efter med tekniken om man vill presentera den nu. Sen inte nog med detta, mercedes som valde att presentera detta först (ett system utvecklat av bosch)gick det ungefär lika bra för. Dom lyckades dock göra det hela till ett betydligt dyrare kalas.
Där fick reportrarna en andra chans att dokumentera *när det fungerade*. Men så var det egentligen inte, man hade lagt ut en sensorplatta som bilen kände av istället för att man förlitade sej på att den kände av framförvarande bil. Nåt man inte låtsades om. Istället valde man att förklara för reportern och alla andra att testreportern *glömt att slå på* systemet.
Nu är jag inte kunnig i tyska så jag kan inte själv lyssna av om allt är korrekt uppfattat. Ni får gärna verifiera jag kan ha fel.

Vi som beställt EX90

Nån ny info ang. 800v? Jag är redo at[…]

De ville byta båda VVT även om bara en […]

Ok. Finns det alltså balansaxlar bara p&arin[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Tack för alla svar. Ska ge mig på det i[…]