@Dextre,
Gratulerar till nya bilen
Hade tidigare en Volvo S60 T3 -14, var helnöjd med bilen men tyckte lastutrymmet var lite för trångt.
Motorn i S60 T3 är en Ford Ecoboost 1.6, som fungerade mycket bra, det enda jag inte gillade med Ford Ecoboost motorn är att den inte har någon kil på vevaxeln för kamdrevet och remskivan utan allt sitter fast med vevaxelbulten och friktionsbricka, kanske inte något problem men ingen bra lösning.
Bränslesnål, drog runt 0.5 l/mil, låg skatt 372 kr/år och riktigt bra att köra.
Började titta efter en V60 och valet föll på en V60 T3 2.0 Classic 2018, manuell 6vxl, 6000 mil.
Har haft den i två månader nu och är hittills mer än helnöjd.
Bränsleförbrukning ca 0.5 l/mil, lite dyrare än S60 i skatt, 504 kr/år.
Funderade först på en med automatlåda, men läste mycket om att undvika PS lådan (Powershift).
Manuell kändes som ett bättre val.
Batteriet fick jag byta ut då det satt i originalbatteriet, daterat 2017, fick meddelande om låg batterispänning och strömsparläge.
Torkarbladen var aldrig bytt, daterade 2017, fick bytas ut då de smetade ner hela vindrutan istället för att torka av rutan.
Det enda är att bakluckan är lite svår att stänga, man får slå igen den hårt för att få den i lås.
Vet ej om det ska vara så på V60 då detta är min första V60.
Är det samma på din V60?