Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Coalan skrev: tor 10 dec 2020, 18:31 Gjorde service med uppdateringen igår, Tunein fungerar för de flesta kanaler sen innan. En favorit som inte ville starta.

Nu tar det dock 10-15 sekunder att byta station. Väljer en ny station, den gamla spelas i 10-15 sekunder sen börjar den ladda ens val. Någon som har samma?
Ja, det är sirap (eller annan valfri seg vara) i systemet av någon anledning.
Min funkade bra efter service, det är nu precis som den har börjat bråka.
Allt tar sjukt lång tid...
fitur skrev: fre 11 dec 2020, 22:54 Jag fick in en drös appar efter senaste besöket hos verkstan. Har ”hitta bränsle” osv. TuneIn funkar fortfarande inte och allt är extremt segt.
Precis samma här, kul med mer appar men inte när allt annat segar. TuneIn funkar för mig, dock inte alla kanaler.
Skickade iväg frågan till Volvos kundtjänst men fick ett god dag yxskaft svar om hur man kopplar upp till internet...
Jag hade också problemet att en upprepande röst på engelska sa att radiokanalen inte var tillgänglig i mitt land. Jag löste det problemet med att skapa ett TuneIn-konto via hemsidan. Loggade in med kontot på appen i Sensus och kunde spela upp kanalerna igen. Denna lösning höll sig, tyvärr, bara i två månader. :bored:

Nu har jag samma problem som en del andra har stött på där ett felmeddelande kommer upp att ett problem uppstod med stationen och kunde inte starta uppspelning. Detta felmeddelande har varit sporadiskt återkommande så länge jag har ägt min bil . Det började först med en holländsk radiokanal vägrade spela upp helt och hållet samt P4 Göteborg som emellanåt fick felmeddelandet vid uppstart (samtidigt som andra SR-kanaler har fungerat felfritt att spela upp ifrån) men med en enkel omstart av appen så har man kunnat spela upp igen. Men den senaste veckorna så har problemet blivit värre. Uppspelning av SRs radiokanaler går inte alls nu, lokalradiostationer i Göteborgsregionen vill heller inte spela upp men de kommersiella radiokanalerna fungerar felfritt att spela upp ifrån. Jättemärkligt. Det blir att felsöka mer men känns hopplöst eftersom detta problem verkar ligga på Volvos serversida och inte i bilens mjukvara.
Bild
Det fungerar fortfarande perfekt för mig och har så gjort hela tiden, lyssnar ca 10 tim/dygn
Jag lyssnar mest på:
Bandit metal (svensk)
Metal rock radio (Canada lr usa)
Rock 94,7 (Canada lr usa)
Flinta skrev: mån 14 dec 2020, 06:54 Det fungerar fortfarande perfekt för mig och har så gjort hela tiden, lyssnar ca 10 tim/dygn
Jag lyssnar mest på:
Bandit metal (svensk)
Metal rock radio (Canada lr usa)
Rock 94,7 (Canada lr usa)
Vad åker du för vagn som hör till denna forumdel? De nyare SPA och CMA har uppenbarligen inte problemet, finns inga tecken på det i dess forumdelar.
Vissa svenska kommersiella musikkanaler fungerar men SR exempelvis kan man glömma.

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]