Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

"Slitage" på vindrutan brukar ju i praktiken bestå av tusentals mikroskopiska stenskott..
Finns det alltså en storleksgräns på stenskott i försäkringsvillkoren? Eller gäller glasförsäkringen för stenskott oavsett storlek? :-)
Erik Å skrev: tis 10 mar 2020, 17:02 "Slitage" på vindrutan brukar ju i praktiken bestå av tusentals mikroskopiska stenskott..
Finns det alltså en storleksgräns på stenskott i försäkringsvillkoren? Eller gäller glasförsäkringen för stenskott oavsett storlek? :-)
Det är inte lätt att svara! stenskott som kan hindra föraren att se den ska bara byta särskilt om det är på förarsidan! Men en slitage rutan tror inte försäkringsbolaget täcker det. Även ifjol frågade jag till försäkringsbolaget att min rutan är sliten och svårt att se. Kvinnan som pratar med mig sa att jag ska stå för allt det är inte stenskott eller trafikolycka sa hon. Men om besiktningen manen säger att rutan måste bytas blir ingen snack bara självrisk som jag förstår. Därför att jag fråga er att mina stenskott hinder mig ingenting bara hela rutan som irriterar mig mycket små stenskott.

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]