Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1304400
NicklasP skrev:
Kåerr skrev:Ringde Volvo igen, och de är tydliga med det inte är något centralt som påverkar vissa användare.

Dock, det verkar erkar som det skett en mjukvaruuppdatering i fredags som kanske påverkar:

https://www.volvocars.com/uk/support/ar ... 515970036d

"Updates from and including March 2019
Improvement of the engine management system's optimisation.
Communication between the car and the Volvo On Call app has been improved with regard to warnings for low fuel level."
Hmm okej spännande. Men vore ju väldigt konstigt ifall ens VOC behöver uppdateras via verkstad varje gång dom själva gör en uppdatering.
Då behöver man ju åka in med bilen titt som tätt för att få nya uppdateringar.
Jag skjuter från höften här, men kanske är vissa förändringar i kommunikationen bakåtkompatibla med äldre versioner av VOC-mjukvara, medan andra kräver uppdatering för att fortsätta fungera. Själv har jag inte uppdaterat mjukvaran på flera år.
Eller så har felet med något helt annat att göra. Jag får se vad Bilia har att säga nästa fredag…
av MrVOC
#1304401
Kåerr skrev: tis 12 mar 2019, 10:03 Ringde Volvo igen, och de är tydliga med det inte är något centralt som påverkar vissa användare.

Dock, det verkar som det skett en mjukvaruuppdatering i mars som kanske påverkar:

https://www.volvocars.com/uk/support/ar ... 515970036d

"Updates from and including March 2019 
Improvement of the engine management system's optimisation. 
Communication between the car and the Volvo On Call app has been improved with regard to warnings for low fuel level."
Den länken du skickade gäller ej dessa bilar utan påverkar SPA platformen (V90, S90, XC90, XC40, XC60 2018-, V60 2019-).
#1304424
Inga problem här med VOC, alla resor är loggade som de ska sedan i fredags. Har kunnat kört värmaren, fjärrstarta m.m.
#1304886
ocram skrev:Jag fick info direkt från deras personal, mina tjänster började fungera igår kväll
Mina tjänster fungerar nu också. Allt är även "backloggat" så resorna jag gjort mellan fredag t.om idag har dykt upp i körjournalen nu.
Igår bokade jag tid på Bilia , ingen mening att ta in bilen då om jag förstår dig rätt ocram så var det hos volvo felet låg?
#1304894
NicklasP skrev: tor 14 mar 2019, 08:59
ocram skrev:Jag fick info direkt från deras personal, mina tjänster började fungera igår kväll
Mina tjänster fungerar nu också. Allt är även "backloggat" så resorna jag gjort mellan fredag t.om idag har dykt upp i körjournalen nu.
Igår bokade jag tid på Bilia , ingen mening att ta in bilen då om jag förstår dig rätt ocram så var det hos volvo felet låg?
Gjorde ni något särskilt? Startade om något eller liknande? Min står fortfarande i viloläge
#1304895
Inte gjort något alls, dock körde sambon bilen sent igår kväll och generellt när den står i viloläge så måste väl bilen startas innan appen går ut ur viloläge.
Har du kört bilen idag?

Var förbi Tesla på morgonen, hade s&ari[…]

Vilken sidokjol är detta?

Hej! Inne på att köpa en v40 och n&ari[…]

Styrströms kortslutning

Kollat F9 i CEM? Den driver heljuslamporna

Missljud generator V70 D3 2011

Öppna kylarlocket Jag tog bort oljefiltret o […]