Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

SvenB skrev:
riktigthal skrev: ons 02 jan 2019, 19:07 Slutsatsen är alltså att höra med Biliga om vad tidur-funktion kan kosta; även om det i slutändan blir enklast att gå ut en timme innan planerad avfärd och starta P-värmaren manuellt så kommer det var bättre än en längre skrap-och-tomgång-session.
Men då har du tydligen hittat "Direktstart". Det har jag missat :-)
Hej igen, jag uttryckte mig nog lite klumpigt. Med tidur-uppgradering får jag alltså Direktstart samt tidur och när jag skaffat den kan det tänkas att tiduret inte är så praktiskt och att jag använder Direktstart, dvs kanske går upp lite tidigare (kör inte i veckan som regel, använder bara bilen för utflykter på helger) och startar nån timme före avfärd.

Jag frågade Bilia-killen "Men Direktstart Parkeringsvärmare" behöver ingen ny mjukvara? och det fick jag ett instämmande svar på men så lär det vara. Har man inte tidur-uppgraderingen så har man ingen Parkeringsvärmare, man har bara en Extravärmare som ser till att det inte tar 10minuter på E20 innan bilen blivit behaglig.
Okej. Men då undrar man vad förste ägaren tänkte på när den köpte en XC 60, och inte valde att få dessa funktioner aktiverade. Tidur använder jag inte så ofta, eftersom jag har bilen i kallgarage. Men direktstart används relativt ofta. ;-)
SvenB skrev:Okej. Men då undrar man vad förste ägaren tänkte på när den köpte en XC 60, och inte valde att få dessa funktioner aktiverade. Tidur använder jag inte så ofta, eftersom jag har bilen i kallgarage. Men direktstart används relativt ofta. ;-)
Ja..det och USB för ljud hade varit favorit, det förra är dock mitt fel för att jag inte kunde och hade vett att fråga om tillräckligt. Provkörde en hel massa bilar och prio låg på andra parametrar (runtomsikt, komfort på motorväg, markfrigång, 4wd). Vad gäller det här exemplaret så har det haft en ägare förr och medelförbrukning låg på 0,68 när jag köpte den i somras, nu har den legat på 6,2 och ibland 6,1 (har inte resettat tripp eller nåt annat om det gör nåt för medelförbrukning) och jag köpte den i Sthlm och har en känsla av att den kanske stått i ett garage på vintern. Tough luck bilen men jag tror den gillar att åka flera mil varje helg ändå, den verkar sannerligen gjord för ändamålet.
På den tiden ,2010-2011, hade Volvo ett antal lagerbilar med direktleverans fast med lite sämre utrustning ,

och den bilen kan vara en av de. Eller man ville inte betala de 5 lappar som timer uppdateringen kostade, om jag mins rätt,

svindyrt var det i alla fall.
Jo, men jag har trott att man åtminstone fick direktstart utan den uppdateringen :-(
Hej igen, åter tack för alla svaren som kom.

Tänkte bara avsluta med att jag var till Bilia här i stan tidigare i veckan och fick mjukvaruuppdateringen installerad. 4772kr gick det på så priset verkar inte ha rört sig nämnvärt med åren. Både tidur och direktstart P-värmare tillkom nu alltså. Blir ev. tillfälle att prova i helgen : )
Jag har en XC60 my 2010 och den är utrustad med parkeringsvärmare, Volvo kallar den för dieselvärmare då den sitter i en dieselbil. Jag behöver bara sätta mig i bilen och vrida på den ratten som är på blinkersspaken så kan jag direkt starta den eller se om det finns en starttid programmerad. Jag vet däremot inte om det beror på att jag har Keyless- systemet i min bil.
av III
KisaBe skrev: fre 01 feb 2019, 17:40 Jag har en XC60 my 2010 och den är utrustad med parkeringsvärmare, Volvo kallar den för dieselvärmare då den sitter i en dieselbil. Jag behöver bara sätta mig i bilen och vrida på den ratten som är på blinkersspaken så kan jag direkt starta den eller se om det finns en starttid programmerad. Jag vet däremot inte om det beror på att jag har Keyless- systemet i min bil.
?
Hoppar in i gammal tråd. Fungerade värmaren med tidurs inställning efter uppdatering av mjukvaran?
Jag har samma problem med min diesel 12a, värmare auto på/av finns , men saknar timer funktion. Vill boka uppdatering och har fått pris om ca 5100kr. (2024)
VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Kollad precis och jag har ingen ström till ob[…]

Recharge frågor

Beror på vilken årsmodell det är.