Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
Vrida ska du inte göra, den ska ”hakas loss” och dras rakt bakåt. Den sitter ofta herrejösses fast då det hamnar lite sand och skit imellan, men det är bara att dra så länge den är urhakad.
av LJN
Tror att jag missförstått var kontaktstycket sitter, jag tittade på den som sitter baksida strålkastarinsatsen? Tittade inte längre ner längs kabeln där jag nu tror att rätt kontakt sitter eller?
av Lövet
Nej kontakten sitter i själva strålkastaren
av LJN
Hm, den kontakten var inte lätt att förstå hur den ska demonteras? Och den liknar på inga vägar den kontakt som visas i handboken för lampbyte?
av LJN
Så ser kontakten inte ut, den är rund och försänkt i bakre plasthuset på strålkastare huset.
Användarvisningsbild
av TommyP86
LJN skrev:Så ser kontakten inte ut, den är rund och försänkt i bakre plasthuset på strålkastare huset.
Kontakttypen/låset/haken är av samma typ.
Det har varit samma procedur sen -04 med untantag för P2-bilarna.
Tryck där det markeras i bilden, dra ur.
Jag bytte på v60 2012 med abl i våras, minns inte några nyheter, men fel kan man förstås ha Bild
av LJN
Kollade nu på lunchen och kontakten sitter längs kabeln en bit bort och den ser lätt ut att lossa. Missade den helt när jag tog ur lyktinsatserna:)
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]