Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är polestar för XC60 D4 AWD rekommenderat?

Ja, bilen blev mycket bättre och roligare att köra!!
8
89%
Nej, känner ingen direkt skillnad
1
11%
jonteskane skrev:Ni som gjort Polestar optimering, har ni gjort en registreringsbesiktning? Min mekaniker menade att den var frivillig.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja den är frivillig .
Derank skrev:
jonteskane skrev:Ni som gjort Polestar optimering, har ni gjort en registreringsbesiktning? Min mekaniker menade att den var frivillig.

Ja den är frivillig .
Tack!

Vad är nyttan med att göra den?

Frivillig vet jag inte om man kan kalla den. Man har ju ändrat bilens utförande från den helbilsgodkända. Då är det obligatoriskt att den ska typas om efter rätt förutsättningar. Jag skulle utan tvekan göra det, det är ju en klar fördel den dagen den ska säljas, då har man ju papper på att bilen är helbilsgodkänd med den nya effekten.
Tack igen! :)

Min tolkning blir att registreringsbesiktning ev kan vara till nytta vid en framtida försäljning. 220 hk i bilregistret istället för 190 hk.

Men man har ju både kvitto och certifikat på Polestar. Så det spelar kanske ingen roll?

Nu är det olika bud hit och dit om det är frivilligt eller enligt föreskrifterna att den skall registrerings besiktigas.
Ja, Derank. Det kanske är frivilligt att göra, men då också emot regelverket.
Nu tycker jag det är viktigt att den/dom som vet vad som gäller uttalar sig här hur regelverket är.
Det blir inte seriöst att ställa en fråga här annars. Nu tolkas det hit och dit.
CabBO skrev:Ja, det är värt pengarna. Visserligen har jag en V60 CC, men det gjorde skillnad när jag installerade Polestar. Jag betalade 6900kr för det + registrering på Bilbesiktningen.

Min motor är Euro 6 och det är en 5cyl diesel i modellår -17
Detta har jag aldrig riktigt fattat, måste man registrera bilen för att man har lagt in Polestar i den? I så fall varför?

Har själv optimerat min V60 för ca 4 månader sedan men inte gjort ngt utöver verkstadsbesöket.
volvobrasse skrev:
CabBO skrev:Ja, det är värt pengarna. Visserligen har jag en V60 CC, men det gjorde skillnad när jag installerade Polestar. Jag betalade 6900kr för det + registrering på Bilbesiktningen.

Min motor är Euro 6 och det är en 5cyl diesel i modellår -17
Detta har jag aldrig riktigt fattat, måste man registrera bilen för att man har lagt in Polestar i den? I så fall varför?

Har själv optimerat min V60 för ca 4 månader sedan men inte gjort ngt utöver verkstadsbesöket.
Vad jag läst/hört så ska den in inom en månad, det är en motorändring som skall med i regbeviset, annars är bilen olaglig (om det nu någon upptäcker det). Som vilken regbesiktning som helst dvs, förutom att bilen inte behöver testas för den nya specifikationen då den är garanterad av Volvo, vilket papperna intygar.
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]