Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Icebear
Ja då ska jag också fixa det till första servicen :D
Här kommer lite bilder när jag hämtade bilen den 20/12-16
Bilagor
20161220_163925.jpg
20161220_163925.jpg (866.72 KiB) Visad 511 gånger
av Göte
Grattis till er som fått era nya bilar efter lång väntan. En fråga, kollade ni trippmätaren hur långt bilen gått när ni hämtade den?
Användarvisningsbild
av Ted68
Sist var det nog en mil, det har nog alltid vart runt en mil på alla mina bilar jag har köpt sen jag började med det dyra nöjet att byta bil var tredje år ;)
av Göte
Oki tack då vet jag. Funderar på att unna mig detsamma, efter tre år går garantier ut och försäkring blir dyrare, även det billiga service avtalet går ut då. Så kan man skjuta till lite nytt kapital så är det bekvämt att byta då. En av våra bilar fick massor med problem strax efter att garantin gick ut, och nåt går fel hela tiden så räknar man med allt så hade jag tjänat på att byta tidigare när den var 3 år och inte nu när den är 5 år.
av KrilleW
Min hade gått 12 km när jag körde ut den ur leveranshallen. Nu har den gått 11 mil.. på en dag :shock:
av Göte
Blir en 10 mil resa direkt i lugnt tempo så dubbarna får sätta sig i däcken, nån vecka senare blir det en resa på 40 mil och då ska jag kolla bränsleförbrukning. Ska undvika att ligga på samma varvtal konstant och då köra med sport läge till o från samt undvika att varva för mycket innan motorn är varm. Efter det borde motorn vara inkörd tycker jag.
av grålle1
Automatsvep av bakrutan hade jag bett min Tekniker deaktivera redan innan leverans..... Jag kom ihåg från V60'n att jag inte gillade det! Sen håller jag med, borde gå att ställa i menyn i bilen....
Min hade gått 4 mil vid leverans... den hamnade hos "fel" handlare :lol: (samma koncern i grannorten, mänskliga faktorn)
Saknar också fotbelysning bak.... blir nog en av de första moddarna :roll:
Användarvisningsbild
av Perra83
Autosvep avaktiverat är givet. Bara att rulla in hos verkstaden så fixar dom det. Be dom även att justera ljusbilden på halvljuset då dom sällan står rätt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]