Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
Jag saknar INTE speedlimiter.... vill jag hålla farten sätter jag cc... även på 30-sträckor!
Men det är som allt annat, personligt tycke (har haft limiter i andra bilar)
av grålle1
Och såklart skillnad om man INTE har adaptiv farthållare!!!
av pelleplutt
Jag använder limitern på min de gånger jag snabbt måste vara beredd på att stanna och där vettig hastighet varierar, som i morse. Då åkte jag på en smal skogsväg där man inte gärna möter någon, limit på 65, lätt att bara släppa på gasen så motorbromsar man när man ser en mötande bil.
av Mumsmums
Min enda erfarenhet av fartbegränsare var när jag hade en Mercedes C-klass som hyrbil. Skulle göra en omkörning och när jag var jämsides med bilen jag skulle köra om så gick det plötsligt inte att köra fortare. Var en obehaglig upplevelse och det tog ett tag innan jag fattade vad som hände. Visade sig att jag råkat aktivera den av misstag när jag försökte ställa farthållaren. Om funktionen fanns på XC60 tycker jag den man skulle kunna välja så att den är kopplad till trafikskyltsvisningen, dvs att det inte går att överskrida aktuell hastighetsbegränsning.
av KrilleW
Jag saknar användning för funktionen så ingenting jag stör mig på.

Däremot så saknar jag torkarblad över kameralinsen som lir skitig på 5 sekunder ;)
Användarvisningsbild
av svergie2
Vi har en V60 Summum MY12 med adaptiv farthållare och fartbegränsare. Kör även en XC60 R-Design MY14 då och då även den med adaptiv farthållare och jag saknar funktionen när jag kör sträckor med 30 och 40 i hastighetsbegränsning där det är så jävla tråkigt att ligga med farthållare (inga köer någonsin nu under vinterhalvåret här på Smögen). Bara att detta in 33 respektive 43 på begränsaren och inte tänka på hastigheten. XC60 har aldrig haft denna funktionalitet vilket är både tråkigt och rätt konstigt tycker jag.

Skickat från min OnePlus 3
Användarvisningsbild
av svergie2
Så ser ratten ut på en V60 med adaptiv farthållare. Har aldrig sett den ratten på en XC60, utan på den MY14 jag kör då och då så är det ingen ratt utan knappar med olika långa pilar istället. Skumt!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]