Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Göte
Har två jobbarkompisar som haft sina i snart ett år och dom är kanon nöjda hittills, inga fel på deras bilar förutom nån återkallning då något fixades, men det sker ju med nästan alla nya bilar.
av Izznougoud
Ha ha ha :D Förmodligen är jag en sjuk människa, men jag läste fel i trådrubriken och läste "Att älska i sin nya xc60, Hur?" Tänkte att detta blir spännande och inte blev det sämre av att läsa inledningen av TS
"Detta kommer att bli en konstig tråd men ska försöka att förklara mig så gott det går!, och alla tips är välkomna!"

Insåg dock ganska snabbt mitt fatala misstag :oops:
av Joem
Vad du behöver är lite sedvanlig "lonetime" med släden. Jag skulle föreslå en handfull timmar någon dag när vädret är skönt, eller oskönt för den delen, ditt problem bottnar inte i mekaniken utan snarare behöver prefrontala cortex psykologisk stimulans. Packa med kaffe, på med sammetstofflorna och puttra iväg - ställ siktet på något naturskönt område och kom bort från det urbana. Väl på plats är det rannsakning som gäller - nybilskänslan får du på köpet. :D

Ps. Ovanstående förutsätter ju då att bilen funkar som den ska, vilket jag hoppas den nu gör.
av AdrianH
Mats, vilken årsmodell har du på din xc60?

HiTek Volvo ska ha en fix på g, men den blir nog lagomt klar till sommaren, när vintern är över, ska faktist ta och kontakta bilia imorgon och se hur det går, och om dem har fått in några nyheter om det.

Det är kanske lonetime jag/vi behöver,

Med den förra bilen en Fiat freemont 3.6 V6 280hk, körde vi upp till Sälen med, fyfan va bra den bilen gick, ångrar så stort att jag bytte bort den. Det kanske behövs någon sånt, typ en längre trip
av trisse52
Men inte på mina C 30 o C 70 som är trimmade . Volvos återförsäljare skyller ifrån sej med att säga samma som du säger .Men hur kunde man då bygga C 30 o C 70 utan dessa problem. Problemet ligger hos Volvo för ev. åtgärd , ska bli kul att höra deras svar
av Göte
Provkörde T5an och märkte inte av något torque steer alls, gasade på rejält på motorvägspåfarten utan att tänka på saken, på motorvägen var det mycket trafik så jag kunde inte testa prestandan mer tyvärr. Har inte märkt av detta heller på min V70 170&hk
av ansjo
Nog är det torque steer alllt, köra ut på en väg från stillastående är som att hålla en makrill i nävarna :lol:...

Ja plomben är ett mysterium, vi ska gräv[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]