Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Uppenbarligen har vi olika krav på ljud. Jag blev kraftigt besviken på hur PS lät.

Vad lyssnar ni på för typ av musik ni som tycker det låter bra?
volvobrasse skrev:
Perra83 skrev:Gäller det XC60?
För en V60 behöver inte progressiva servot.
/quote]

Håller jag inte med om:) Med 18"-däck gör den en enorm skillnad jämfört med standard.
Körde min gamla V60 R-Design -13 med standard servo och 18". Inga fel alls.
Har progressivt nu med 19". Lätta läget är perfekt i stan och det hänger med bra. På landsvägen blir det lite för lätt. Mellanläget är bra på landsvägen men i stan blir det inte helt hundra. Svårt att veta på förhand.
XC60 tycks kräva ställbart servo.
KrilleW skrev:
Göte skrev:Dom tre paketen plus stänkskydd, glasögonhållare, eluppvärmda spolarmunstycken.
Sportstolar hade jag tänkt ta från början, men har sett ett par begagnade bilar med sportstolar och dom var risiga på sidan efter bara några tusen mil. Tror jag såg en bild på detta forum oxå. Så tänk dig för innan du gör detta val.

Detsamma med ljus inredning, såg en xc60 med beige inredning och förarstolen var missfärgad av blåjeans.

Sportfjädring är även det nåt att tänka till två gånger innan man väljer, ej att rekomendera om man kör mycket på dåliga vägar eller med stora fälgar.

Apropå klädseln så handlar det nog mer om kroppsform och hur duktig man är på att sköta om klädseln. Jag har sett en hel del standardstolar som ser förjävluga ut med. Och beige håller sig oerhört snyggt om man rengör dom mellanåt.

Tror inte det handlar så mycket om kroppsform så vida man inte väger under 70kg och hoppar in i bilen, det spruckna skinnet på sidan beror på att man viker ut benet när man kliver ur bilen. Som sagt sport stolar kräver extra underhåll på samma sätt som beige indredning.
Göte skrev:
Tror inte det handlar så mycket om kroppsform så vida man inte väger under 70kg och hoppar in i bilen, det spruckna skinnet på sidan beror på att man viker ut benet när man kliver ur bilen. Som sagt sport stolar kräver extra underhåll på samma sätt som beige indredning.

Kroppsform och vilt behöver ju rimligtvis inte vara samma sak. Är man lite bredare om häcken eller ryggen så är det klart att det belastar sidostöden mer.

Ja, möjligt att det kräver mer underhåll, men tycker man det är snyggt med beige skinnklädsel och/eller gillar sportstolarna så kanske man tycker det är värt att det kräver lite mer underhåll. Jag personligen tycker sportstolarna är mycket skönare att sitta i då jag upplever att min kropp får betydligt bättre stöd i dessa. Dessutom så upplever jag dom som lite skönare stoppning i.
Derank skrev:Orange var de 2016. Jag har de verkligen bytt till bruna sömmar?

Och ta något annat än de Seigin som man får på köpet för de är verkligen fula som stryk., det missade jag, kör på 18" Black Leda på sommar och skulle tagit det på vinter ochså men glömde bort det totalt.
Det kanske är eller skall föreställa orange, i mina ögon ser de bruna ut, men jag kan mycket väl ha fel.... inte min smak hursomhelst :wink:
Valde också svarta Leda (orginal) som jag tycker är riktigt snygga, och tog gråa Leda till vinter... tyckte det var kul med lite skillnad, fick bra pris och matchar "aluminium"-inläggen i främre och bakre stötfångarna bra..
KrilleW skrev:
Göte skrev:

Kroppsform och vilt behöver ju rimligtvis inte vara samma sak. Är man lite bredare om häcken eller ryggen så är det klart att det belastar sidostöden mer.

Ja, möjligt att det kräver mer underhåll, men tycker man det är snyggt med beige skinnklädsel och/eller gillar sportstolarna så kanske man tycker det är värt att det kräver lite mer underhåll. Jag personligen tycker sportstolarna är mycket skönare att sitta i då jag upplever att min kropp får betydligt bättre stöd i dessa. Dessutom så upplever jag dom som lite skönare stoppning i.

Tror inte häck bredd har nån betydelse då det skulle trycka inifrån o ut, dom dåliga stolar jag sett är fula då dom blivit belastade uppifrån då man vrider ut benen för att stiga ut eller när man stiger in i bilen. Klart det alltid finns folk som gör allt för att vårda sin bil genom att hopa in i stolen och smörja in lädret ofta, men vanliga Svensson gör inte det. Så jag är övertygad om att dom flesta sport stolarna förr eller senare kommer att vara risiga.
Göte skrev:
KrilleW skrev:
Göte skrev:

Tror inte häck bredd har nån betydelse då det skulle trycka inifrån o ut, dom dåliga stolar jag sett är fula då dom blivit belastade uppifrån då man vrider ut benen för att stiga ut eller när man stiger in i bilen. Klart det alltid finns folk som gör allt för att vårda sin bil genom att hopa in i stolen och smörja in lädret ofta, men vanliga Svensson gör inte det. Så jag är övertygad om att dom flesta sport stolarna förr eller senare kommer att vara risiga.
Som sagt, helt upp till var och en. Jag tycker många "vanliga" stolar ser förjävliga ut med.
grålle1 skrev:
Derank skrev:Orange var de 2016. Jag har de verkligen bytt till bruna sömmar?

Och ta något annat än de Seigin som man får på köpet för de är verkligen fula som stryk., det missade jag, kör på 18" Black Leda på sommar och skulle tagit det på vinter ochså men glömde bort det totalt.
Det kanske är eller skall föreställa orange, i mina ögon ser de bruna ut, men jag kan mycket väl ha fel.... inte min smak hursomhelst :wink:
Valde också svarta Leda (orginal) som jag tycker är riktigt snygga, och tog gråa Leda till vinter... tyckte det var kul med lite skillnad, fick bra pris och matchar "aluminium"-inläggen i främre och bakre stötfångarna bra..

Orange är väl Ocean race som har och brunt de vanliga sportstolarna..
KrilleW skrev:Uppenbarligen har vi olika krav på ljud. Jag blev kraftigt besviken på hur PS lät.

Vad lyssnar ni på för typ av musik ni som tycker det låter bra?
Det tog 2000 mil att ställa in, och efter det har båda mellanregistrena i framdörrarna dött. Men jag lyssnar på allt möjligt och omöjligt. Aldrig radio dock, har bara TP inställt.
Uppskattar rent ljud med hög volym. Är man ute efter sub-ljud är det helt fel (i v60)
Eller kan man få sub numera?
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte

Vill tacka för hjälpen, felet är av[…]