- ons 19 okt 2016, 08:33
W.A.P.E. skrev:KrilleW skrev:XC90_Executive skrev:Alla kostnader gör givetvis att det kan bli en stor summa. Men det är många som köper en diesel (som ofta är dyrare i inköp) för att spara några tusenlappar per år i bränsle. Jag köper hellre en roligare motor 
Ja, det är ju faktiskt lite naivt. Jag ska beställa en XC60 i veckan och det blir en D4 AWD av ekonomiska skäl. Helst av allt vill jag såklart ha en T6, men med de kampanjer som finns på D4 så blir prisspannet mellan dessa två nästan exakt 100,000kr vilket är på tok för mycket bara för motorn. T5 hade blivit utmärkt den med, men jag behöver awd med tanke på hur jag brukar min bil.
Det får väl säljaren lösa med rabatt. De borde kunna ge bra mkt mer på en T6 AWD.
Jo, lite bättre rabatt kan man säkerligen få. Men 100k är fortfarande för långt gap emellan för att det ska kännas skäligt att betala det extra för motorns skull.
XC60 D4 AWD Classic Summum, Klimatpaket VOC, Lastpaket, Teknikpaket PRO, Onyx black, Polestar, Läderstol Sport, m-grå innertak, Titania 20", Vinterhjul 18" LEDA, Stylekit silver, stänkskydd f+b, stötfångarskydd bak, Spegelkåpor silver