Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
Jag tror att han bara kör i nerförsbacke
Får bli en bensinare nästa gång
Användarvisningsbild
av MartinS
XC90_Executive skrev:Har svårt att tänka mig att du skulle hamna på under eller vid 0,5 på samma sträcka med en T3. Har nämligen en V40 T3 i familjen och den är inte snålare än en T5 P* vea automat. :wink: Kan dock tillägga att det är med 18" på en T3. Den blir säkert snålare med mindre hjul.
Jag har min V40CC på service idag, och som lånebil fick jag en V40 T2 MY17 med manuell låda, 55 mil på mätaren. Med den här tråden i åtanke körde jag en liten sväng på landsväg medvetet försiktigt för att hålla nere förbrukningen. Du borde nog lämna in familjens T3:a på översyn ;-)

Bild

I övrigt håller jag med Rudolfs... Nolla aldrig förbrukningssnittet på bilen och titta aldrig på den stapeln, du har köpt en körmaskin, kör den då som den skall köras :) Jag har inte nollat färddatorn på min XC60 T6 AWD på flera år, det är bäst och roligast så...
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Rudolfs skrev:Nu får du ju skärpa dig karl! Börja skryta om att polestaren går snålt... Snart ser jag till att dem tar tillbaka bilen om du fortsätter köra sådär oansvarigt sakta! :D

jag har fått ner min på 0.89 till jobbet, men så sjukt tråkigt att köra då :P
Titta Rudolf, jag är inte ensam :D :D :D

Är dock sjukt imponerad utav hur Volvo har lyckas optimera VEA T5an, går att och snålt om man vill och går att åka från bmws om man vill 8)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Spoiler »
Samma här med lånebil. V40 T2 blir väldigt attraktiv jmf D2
Användarvisningsbild
av MartinS
W.A.P.E. skrev:Samma här med lånebil. V40 T2 blir väldigt attraktiv jmf D2
Med risk för att sno tråden (SORRY!)... Men T2 är ändå rejält törstigare än D2. Nedan är min V40CC D2 MY16, med ungefär samma körstil som jag hade på T2:an i morse. Det är nästan 50% högre förbrukning på T2:an och då är ändå min bil en CC vilken har högre luftmotstånd...

Bild
av Rudolfs
Bild

Man får ju skämmas för dig! ;)
Användarvisningsbild
av Derank
rena snålkörningarna:

https://minfil.org/W8O7o0b5b5/Screensho ... -19-47.png

Snittet på 1000mil, dok så visar appen fel, det ligger på 1,1

https://minfil.org/Y6O0o1b8b5/Screensho ... -21-47.png

Rakan....

https://minfil.org/Z1O3o6b8bf/Screensho ... -39-52.png

Här kör jag lungt, 50min 3,5mil, som sagt, lugn körning
Fast med tanke på hur slö T2:an är får du ju ta 3 st för att matcha hästarna i en Polestar. 4,7x3=14,1. :lol:

Givetvis njuter jag av draget och ljudet också! 8) Men kör väldigt mycket så jag hinner laborera lite med att köra snålt emellanåt också :wink:

Det jag vill uppnå är egentligen att få fler att våga vägra diesel! :mrgreen: Nuvarande Polestar drar iprincip lika mycket som den XC60 D5 aut Black-R jag hade innan och då är denna ungefär 30000 miljoner gånger roligare! 8)
Användarvisningsbild
av MartinS
3xtråkig blir inte = kul :)

Allt är så mycket roligare med bensin!
Användarvisningsbild
av fjohan82
Står en grå i Borås för 425'... Dock med ganska många mil, men lockelsen är stor. 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]