Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Jag har sån tur att bilen visar 5 grader fel till min fördel så jag kan köra värmaren upp till 19 grader på innetermometern, då visar voc 14 vid bilen.
Användarvisningsbild
av joel80
Det är inte vad VOC visar som gäller. VOC tar väl informationen från typ SMHI? Man (jag) kan i allafall inte se den exakta temperaturen vid bilen. Även om den står inne i uppvärmt garage visar VOC utomhustemp.
Däremot går värmar-tempen på den sensor som finns i bilen.

Jag var nästan säker på att det var 12 grader som gällde. Har det ändrats eller har jag läst fel? :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
joel80 skrev:Jag var nästan säker på att det var 12 grader som gällde. Har det ändrats eller har jag läst fel? :)
Det har alltid varit 15 grader som gräns :wink: :)

/Kalle
Användarvisningsbild
av Derank
joel80 skrev:Det är inte vad VOC visar som gäller. VOC tar väl informationen från typ SMHI? Man (jag) kan i allafall inte se den exakta temperaturen vid bilen. Även om den står inne i uppvärmt garage visar VOC utomhustemp.
Däremot går värmar-tempen på den sensor som finns i bilen.

Jag var nästan säker på att det var 12 grader som gällde. Har det ändrats eller har jag läst fel? :)

Hmm, kan det va så? det står iaf "temp vid bilen" i appen, men är det som du säger då förstår jag, för det brukar skilja en 5-6grader mellan midlanda och hemmet ( tror SMHI mäter där).
Användarvisningsbild
av Derank
Fantastiskt. Svinkallt på morgonen och såklart går det inte att starta värmaren. , bilen används. Står det, blir man förvånad, nej.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag ställde in min värmare igår.. Funkade tydligen, men i appen fick jag ingen återkoppling på att tid hade ställts in... däremot gick den igång imorse ca 50min innan avfärd (Lång tid innan när man på en hybrid har inställt på att den endast ska värma med elvärme och inte använda dieselvärmaren.) och rutorna var fria från is (det var minusgrader inatt!!!) när jag skulle åka.
Användarvisningsbild
av Derank
toast skrev:Har Telenor mobiltäckning där du parkerar?
Jadå
Användarvisningsbild
av Thorssa
Jag hade också problem i söndags. Appen visade att bilen var låst men att bilen användes (intressant kombo) och att det inte gick att starta värmaren. När jag kom ut till bilen 10 min senare gick värmaren och det var varmt och skönt i bilen :)
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte

Vill tacka för hjälpen, felet är av[…]