Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AdrianH
Va bra! känner mig lite tryggare nu.

Jag hade också valt en fullt utrustad xc60 mot en tom v90.

Det enda som stör mig nu är detta med leverans tid, hur F** kan folk beställa en nybyggd fabriksbil 7 veckor senare OCH få bilen innan jag, jag känner mig så frustrerad att jag nästan vill avboka ordern och betala dessa 7,5 procent, och satsa på en Lexus, x5 eller dylikt, och för att tillägga så valde jag inga konstigheter som tillval,
Användarvisningsbild
av Derank
ÄF beställer alltid bilar i förväg och har man tur när man lägger sin beställningen kan man ta en redan beställd och anpassa efter sin egen spec, min var beställd i December då jag la ordern i slutet av januari, fick bilen i aprill, totalt tog det ca 14v man jag väntade ca 9v från det att jag la ordern.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Skall jag vara uppriktig så är nuvarande XC60 en mycket bra bil!
Gör man en kik på priser och spec av V90 XC så framgår med tydlighet att det krävs största paketen för att få annat än tygklädsel och halogen :-(
För mig går det bort med begränsning på 7,5 PBB och 120g.
Jag känner mig lycklig med en fin bil, sitter lite högre upp och god säkerhet och modern automat, dock på införhandlad på 123g.men det känns bra!
Den här behåller jag så länge jag får!
Användarvisningsbild
av fjohan82
Ja det är det där med valen... En hyfsat basic V90 eller en XC60 med betydligt mer tillval... ??:-/
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Helt klart XC60 mycket mer bil för pengarna, den köper man med mycket utrustning då den nya XC60 blir mycket dyrare med de tillvalen, V90 är mest prisvärd i kinetic tycker jag. Mycket dyrare på tillvalen.

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]