Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack för er input.
Jag åkte faktiskt tillbaka och testade en vanlig XC60 utan Awd och visst var det skillnad på draget i motorn!

Dock reagerade jag som efter första testturen på att den kändes nervös, den låter mig inte slappna av riktigt, och vinglar till som den salongsberusad av att man passerar en lastbil i lite högre fart.

Det är jättetrevligt att sitta högt, men tyvärr är det inte värt extrapengarna för mig.

Kommer att i början på veckan skicka beställning på en V60 D4 Kinetic med lite tillval som dieselvärmare med VOC, drag, Intellisafe pro, automat osv.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja plockade ihop en V60 D4 kinetic miljöbilsklassad med den utrustningen som du anger. Valde sedan Momentum. Det blev ett prispåslag med 7700kr. 17" fälgar och dynamiska xenonstrålkastare, elinfällbara ytterbackspeglar mm.
Användarvisningsbild
av Derank
tandkramstub skrev:Tack för er input.
Jag åkte faktiskt tillbaka och testade en vanlig XC60 utan Awd och visst var det skillnad på draget i motorn!

Dock reagerade jag som efter första testturen på att den kändes nervös, den låter mig inte slappna av riktigt, och vinglar till som den salongsberusad av att man passerar en lastbil i lite högre fart.

Det är jättetrevligt att sitta högt, men tyvärr är det inte värt extrapengarna för mig.

Kommer att i början på veckan skicka beställning på en V60 D4 Kinetic med lite tillval som dieselvärmare med VOC, drag, Intellisafe pro, automat osv.
Ta r-design eller välj sportchassie samma sak, stor skillnad på stabilitet.
Perra83 skrev:Ja plockade ihop en V60 D4 kinetic miljöbilsklassad med den utrustningen som du anger. Valde sedan Momentum. Det blev ett prispåslag med 7700kr. 17" fälgar och dynamiska xenonstrålkastare, elinfällbara ytterbackspeglar mm.
Det är helt riktigt, inget av det är något jag är villig att betala för dock. Hade jag kunnat så hade jag istället valt bort en del av utrustningen som redan finns :)

I och med att jag inte behöver bry mig om andrahandsvärdet så spelar det lite krasst ingen större roll om bilen blir mindre attraktiv i andrahand.
Derank skrev: Ta r-design eller välj sportchassie samma sak, stor skillnad på stabilitet.
Det skulle jag iofs kunna göra, men tycker att XC60 är väldigt nära min ekonomiska smärtgräns redan, så det är inte aktuellt.

När jag gick in i min nuvarande tjänst så tackade jag först nej till tjänstebil överhuvudtaget, då jag enbart kunde välja på Renault och Volvo. Dock har jag svängt där och kan (något motvilligt) tänka mig en Volvo, men V40 är för liten och XC60 för dyr i förhållande till mitt tycke om den.

Jag ska ta en sista vända med bilbyggaren på Volvos hemsida och kolla något mer alternativ, sen får det vara nog med velande från min sida, det är ju BARA en bil :)
En snabbfråga bara till er som är insatta.

Jag fick en offert på en V60 kinetic med "Sensus HP 5" och efter det fick jag reda på att firman jag jobbar på vill att vi har navigator i våra bilar. Så jag gick in och valde till detta i bilbyggarappen men blev då påtvingad en större stereo också. Detta resulterar i att kostnaden blir +6900 för navigatorn och dessutom +5900 för den stereon.

Väljer jag Momentum istället så ingår den större stereon och jag behöver "bara" betala 6900 för navin (vilket är dubbelt så mycket som en värsting-TomTom). I slutändan skiljer det typ en femhundring och jag skulle i så fall kunna köra på en Momentum om jag inte kan få dispens och köpa en extern navi typ Garmin eller TomTom.

Nu till min fråga (sorry för lång utläggning), så fort jag fick reda på att vi skulle ha navi så drog jag ett mail till säljaren som la till det på min Kinetic-offert, men han lade inte på den större stereon. Är det möjligt att ha navi på "Sensus HP 5" eller har han gjort en groda?
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]