Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
ja, det är fan inet mycket bättre än kring mileniumskiftet då volvo försökte sig på VOC för första gången.
Användarvisningsbild
av joel80
Derank; Gissar att du inte har nån koll alls på vad VOC erbjuder idag?

Skulle nog säga att det är en väldig skillnad på vad som erbjuds nu och runt år 2000.
Även om jag såklart också önskar lite mindre driftstörningar.
Användarvisningsbild
av Derank
joel80 skrev:Derank; Gissar att du inte har nån koll alls på vad VOC erbjuder idag?

Skulle nog säga att det är en väldig skillnad på vad som erbjuds nu och runt år 2000.
Även om jag såklart också önskar lite mindre driftstörningar.

Jodå, jag vet VOC erbjuder idag, dok så tycker jag att det är bedrövligt att de inte kan få det att fungera bättre 15år senare, det är på tok för mycket driftstörningar för att jag skulle vilja betala en ettöring för det. Men smaken är som baken.
Användarvisningsbild
av joel80
Fast det är ju totalt olika tekniker som används nu och då. Att man kan få mer problem med mer avancerad teknik är ju inte jättekonstigt. Håller med dig om att driftstörningarna tar ner helhetsintrycket lite, men att jämföra det med hur det var för 15 år sen blir lite skevt. Det är inte så att dom haft 15 år på sig att utveckla systemet... VOC som det är i nuläget har bara några år på nacken.
Användarvisningsbild
av mange69
För mig har det varit väldigt lite driftstörningar. Trippla meddelanden kan jag leva med så länge den i övrigt gör som den ska.
Användarvisningsbild
av SoKn
Jag får inga meddelanden alls och emellanåt kan jag inte starta värmaren för att den inte får kontakt med bilen.

Appen säger att ett fönster är öppet, fast det inte är det. Hur fixar jag det?
Användarvisningsbild
av palmqvist
Du får förmodligen justera ändlägena

Ifall batteriet kopplats bort måste funktionen
för automatisk öppning återställas för att fun-
gera korrekt.
1. Dra upp knappens främre del lätt för att
hissa upp rutan till sitt ändläge och håll
kvar i en sekund.
2. Släpp knappen kort.
3. Dra upp knappens främre del igen i en
sekund.
av andersuw
Derank skrev:Jodå, jag vet VOC erbjuder idag,
Men tydligen inte vad systemet erbjöd igår. Jag har VoC i båda mina bilar (V70 T5 -02 och V70 D4 -15). För den gamla har det under min tid som ägare bara erbjudits en service och den har erbjudits kostnadsfritt: hjälp vid olycka. Kanske kan man också få hjälp med annat (t.ex. upplåsning eller spårning) om det är kris och man ber snällt men det vet jag inte. När det gäller min nya bil har jag utöver det ovan nämnda följande:

* Start/stopp av parkeringsvärmare direkt eller via tidur samt besked om driftstillstånd
* Start/stopp av motor samt besked om driftstillstånd
* Låsning/upplåsning samt besked om dörrar/fönster är låsta/upplåsta och stängda/öppna (inklusive varning vid misstanke om olovligt intrång och/eller olovligt brukande)
* Besked om exakt var bilen är
* Möjlighet att be bilen tuta/blinka för att meddela sin position
* Möjlighet att skicka destination till navigatorn i bilen
* Körjournal
* Besked om vägmätarställning, trippmätarställning, genomsnittlig förbrukning och genomsnittlig hastighet
* Varning för bromsvätskenivå, spolarvätskenivå, lampfel och tid för service
Derank skrev:dok så tycker jag att det är bedrövligt att de inte kan få det att fungera bättre 15år senare, det är på tok för mycket driftstörningar för att jag skulle vilja betala en ettöring för det. Men smaken är som baken.
Visst kunde Volvos servrar vara stabilare än de är. Dock har jag under min tid som brukare av VoC modell nyare (ca fyra månader) inte upplevt en enda driftsstörning även om det sannolikt varit någon/några sådan(a) vid tillfällen då jag inte behövt använda appen.

Jag misstänker också att en hel del av de trådar om VoC-problem som vi ser här på forumet beror på fel på bilen snarare än fel på VoC. Det gäller även den här tråden. Om bilen exempelvis tror sig vara olåst fast den är låst (inget ovanligt fel) är det naturligtvis så att du kommer att få besked om olåst och/eller larmande bil via VoC även om felet inte har någonting med VoC som sådant att göra.
Användarvisningsbild
av Momentum
mange69 skrev:Har de senaste veckorna börjat få trippelmeddelanden från appen i mobilen varje gång bilen är olåst i garaget. Lite störande, men går att leva med. Lämnade in bilen till min lokala Volvo-verkstad i ett annat ärende och nämnde om VOC-meddelandena. När frun hämtade bilen hade de uppdaterat en mjukvara som vi får betala 600 kr för pga. att jag var andra ägaren (har inte betalat än) och serviceavtalet inte täcker detta.

Det tycker jag är helt sjukt hur jag som betalar/prenumererar på VOC-tjänst ska behöva betala för att de rättar sina misstag de har gjort! Hade jag varit första ägaren så hade jag tydligen kunnat åberopa konsumentköplagen, men inte som andra ägare.

Det roliga är att jag fortfarande får trippla meddelanden så problemet är inte löst!

Vart är vi på väg... ?:-/

Det där skulla jag aldrig gå med på om bilen är servad hos en Volvo ÅF med "Originalservice" oavsett om du inte är första ägare eller inte

"Allt som är extra ingår i priset.
Din Personliga Servicetekniker är kärnan i Volvo Originalservice. Men du får även tillgång till en rad andra tjänster som gör både ditt verkstadsbesök och livet med bilen smidigare. Till exempel ingår fri uppdatering av bilens mjukvara och Volvo Assistans i ett år – helt utan extra kostnad. "

http://www.volvocars.com/se/agande/serv ... nalservice

Bilens mjukvara, ja just det, det ingår i en orginalservice
Dessutom så är ju felet kvar..........
Användarvisningsbild
av mange69
@Momentum
Jag slapp betala efter viss diskussion. Ifrågasatte också hur de kan uppdatera en mjukvara som kostar utan att meddela det innan. Är i grunden riktigt nöjd med min ÅF. Mjukvaran var inte obligatorisk och ingår därför inte i originalsevice.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!