Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas 80
Ser det inte heller som något problem.
Enda är att man får bromsa på ett litet annat sätt för att det ska bli ett mjukt stopp.
När den ska starta hinner man ju inte ens flytta foten till gaspedalen innan den är igång.

Dessutom blir det så tyst och fint när man står stilla, i min förra 5cyl d3 letade annars motorljud sig in och små vibrationer i ratten.

Driver support är en smaksak, personligen tycker jag adaptiv farthållare och BLIS är grymt som hjälpmedel.
LaneKeepingAid med styrhjälp är väl sådär i V60 föredrog enbart vibration. (Dock funkar den klockrent nu i XC90)
Senast redigerad av 1 andreas 80, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mane
beror nog mycket på en "körsituation" - kör man mycket kö körning så kan det vara ganska irriterande att motorn startar, är igång 3s och stannar sedan igen i typ 30ggr per dag... :evil:
Har man inte detta "problemet" i sin körning så är nog S/S inget direkt problem.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Ser problemet varje gång jag åker med i jobbarkompisens BMW, vid varje rondell och korsning med stoppskylt så dör bilen och den tar en sekund eller två att starta när man flyttar foten, blir till att vänta på en stor lucka eller pilla på knappen.
Användarvisningsbild
av Derank
Ta för vana att pilla på knappen när ni sätter er i bilen, efter ett par månader tänker ni inte på det.
Användarvisningsbild
av Micce1980
benny10 skrev:Ser inte problemet med S/S.
Ser vissa problem med S/S :mrgreen:
av permikael
Blixnabb skrev:Ser problemet varje gång jag åker med i jobbarkompisens BMW, vid varje rondell och korsning med stoppskylt så dör bilen och den tar en sekund eller två att starta när man flyttar foten, blir till att vänta på en stor lucka eller pilla på knappen.
På vår V60:i hinner motorn att starta igen under den tid det tar för mig att flytta foten från bromsen till gasen, alltså ingen fördröjning, om du inte kör som en biltjuv dvs.

Tycker S/S är en vanesak, i början var man inte bered på att motorn stängdes av i farten, men nu när jag kör vår andra bil som inte har S/S undrar jag varför den inte stängs av när vi står stilla.

Som sagt en vanesak..
Användarvisningsbild
av mikeman
Det är lite kul när gångtrafikanter ser förvirrade ut av att bilen stannar vid ett stoppljus. :) Kan bara tänka mig hur det är för elbilsförare. :o Tycker också om s/s, startar mkt snabbt och det är trevligt att bilen är helt tyst när man står still.
Användarvisningsbild
av Rillee
Roligt när man ska ner i mitt trånga garage och bilen slår av motorn varje gång som man ska ha i reverse och jag behöver använda reverse två gånger för att trixa in bilen

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

V60 sliter däck bak

Gör du det själv så enklast och bi[…]

Kopplingspedal knarrar

Ja, smörjt lite upptill vid pedalen gjorde ja[…]