Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag har inte testat med min med keyless så du har säkert rätt. På "äldre" bilar med vanlig nyckel har det ju alltid varit ett "big no no" att stänga av under färd, just p.g.a rattlåset. Var några ungdomar som körde i diket när jag var yngre då den som körde tyckte att det var smart att spara bränsle i nedförsbacke genom stt slå av motorn.. Rattlåset gick i och bilen körde av vägen.
av III
Har testat i lite högre fart och det bromsar rejält och med abs om det är halt. Svårigheten är nog att nå från passagerarplatsen. går väl att böja sig över och reglera men knappat snabbt och enkelt.
III skrev:Har testat i lite högre fart och det bromsar rejält och med abs om det är halt. Svårigheten är nog att nå från passagerarplatsen. går väl att böja sig över och reglera men knappat snabbt och enkelt.
Det var ännu svårare att nå handbromsen på min gamla 142:a. :wink:
Då vet jag att det inte finns. På bilen jag har kan man dra upp den och den bromsar kraftigt med ABS, precis som du tvärnitar själv. Som sagt, det behöver inte vara diabetes eller sådan sjukdom, tycker det är tråkigt att folk skriver att "om man har diabetes eller är dålig på att köra", vad har det med saken att göra, rätt omoget...

Tack för dom seriösa svaren, dom andra borde fundera på vilken situation man själv kan hamna i i livet...
Senast redigerad av 1 dennisss, redigerad totalt 0 gånger.
dennisss skrev:Då vet jag att det inte finns. På bilen jag har kan man dra upp den och den bromsar kraftigt med ABS, precis som du tvärnitar själv. Som sagt, det behöver inte vara diabetes eller sådan sjukdom, tycker det är tråkigt att folk skriver att "om man har diabetes eller är dålig på att köra", vad har det med saken att göra, rätt omoget...

Tack för dom seriösa svaren.
Funktionen verkar ju finnas dock sitter knappen "fel", borde dock inte vara omöjligt att få framdraget en till knapp på ett bra ställe om man så önskar.
AndreasThn skrev:
dennisss skrev:Då vet jag att det inte finns. På bilen jag har kan man dra upp den och den bromsar kraftigt med ABS, precis som du tvärnitar själv. Som sagt, det behöver inte vara diabetes eller sådan sjukdom, tycker det är tråkigt att folk skriver att "om man har diabetes eller är dålig på att köra", vad har det med saken att göra, rätt omoget...

Tack för dom seriösa svaren.
Funktionen verkar ju finnas dock sitter knappen "fel", borde dock inte vara omöjligt att få framdraget en till knapp på ett bra ställe om man så önskar.
Precis
En knapp med återfjädring går såklart att lösa. Förr satt det knappar högt och lågt med speciella funktioner så det går även att ha på nyare bilar.

"Nödbromsen" på Audin är väl precis samma som på Volvo? Bromsar på bakhjulen inget annat.
Perra83 skrev:"Nödbromsen" på Audin är väl precis samma som på Volvo? Bromsar på bakhjulen inget annat.
Volvos bromsar på alla hjulen, om bilen är i rörelse.
mikebike skrev:
Perra83 skrev:"Nödbromsen" på Audin är väl precis samma som på Volvo? Bromsar på bakhjulen inget annat.
Volvos bromsar på alla hjulen, om bilen är i rörelse.
Inte på V60.

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren.

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots[…]

Volvo S80 Automat (Oljeläckage) !!

Hejsan gruppen / forumet. Jag ska försö[…]