Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jefe
Ja det är känt av Volvo och det finns en speciell uppdatering för just det felet.
Det enda din tekniker behöver göra är att söka på seg/långsam uppstart av ljudanläggning så
ska det komma upp.
av svedan
Tänk min gamla Volvo från 80-talet med en Blaupunkt radio. Den startade på en sekund! Och fullt drag på en gång i den enda högtalaren. Åt vilket håll går utvecklingen???? :lol:
av Kluster
Tack Jefe & Zanders, ska kolla upp detta!
av Kluster
Bumpar upp denna...

De senaste två-tre veckorna har det varit plusgrader så jag har inte tänkt på detta fenomen med att radion/stereon är långsam. Tills i morse när det var -14.

Ska få ny mjukvara nu på onsdag!
Användarvisningsbild
av Zanders
Tycker det är väldigt märkligt att man inte laddar in en sån här mjukvara på service. Skit i prestandauppdateringar och släng in sånt som kunden kommer att klaga på om han inte har det.. Lär bli en hel del "onödiga" claims..
av III
Hm, inte reflekterat över detta. Vilka årsmodeller kan det beröra? Har jag inte haft kallt nog för att märka detta? Parkerar ju nattetid i varmgarage. Har en -14
av andersuw
III skrev:Hm, inte reflekterat över detta. Vilka årsmodeller kan det beröra? Har jag inte haft kallt nog för att märka detta? Parkerar ju nattetid i varmgarage. Har en -14
Enligt de uppgifter jag hittat i den här tråden på swedespeed.com är problemet begränsat till bilar med Premium Sound märkt Harman Kardon. Det verkar däremot inte vara begränsat till 60-modellerna utan kan dyka upp även på andra bilar. I tråden nämns V40 och jag har själv vad jag tror kan vara samma problem på min V70 D4 -15, även om jag ännu inte säkert vet om det hjälper med mjukvaruuppgradering även i mitt fall.

På V70 kom Premium Sound à la Harman Kardon med årsmodell 2015. Kan vara samma på 60-bilarna men jag har inte kollat.

Artikelnumret på mjukvaran till 60-bilarna är 31282059 och den kallas "AUD Uppgradering". Det finns en mjukvara med samma namn även för andra bilar men jag vet ännu inte säkert om den gör samma sak. Artikelnumret för V70/XC70/S80 är 30775610.
av Kluster
Ja, det stämmer - på min V60 MY15 är det Premium Sound Harman Kardon. Senaste dagarna har det varit plusgrader så t ex igår imorse startade jag bilen utan värmaren igång innan och ljudet från radion, backsensorn m.m fungerade som det ska fungera - direkt med andra ord.

Och ja, mjukvaran som jag fick inladdad var 31282059 och den kallas "AUD Uppgradering".
av tunnis
Har samma problem på min XC60.

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren.

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots[…]

Volvo S80 Automat (Oljeläckage) !!

Hejsan gruppen / forumet. Jag ska försö[…]