Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
Prova att slå på röst navigeringen igen
Användarvisningsbild
av leiwi
dalanisse skrev:Ska prova det!
(men blir deprimerad om det är så korkat designat att den måste vara påslagen)

nej det behöver den inte , tror att det blivit något galet vid uppdateringen för du har väl en "bock" i varna för hastighetskamera
En liten fundering nu.
Pga pendling så har jag lite svårt att få tillgång till att ladda ner filerna till bilen. Men jag vill verkligen uppdatera då jag i måndag upptäckte att mina kartor knappast uppdaterats sedan bilen var ny. Enl navigatorn så körde jag både i skor o sjö :D

Så hur funkar nedladdningen till bilen?
Att man ska följa instruktioner förstår jag. Men kan man göra det medan bilen rullar o funkar det om bilen är parkerat, låst?
Användarvisningsbild
av leiwi
Provocative77 skrev:En liten fundering nu.
Pga pendling så har jag lite svårt att få tillgång till att ladda ner filerna till bilen. Men jag vill verkligen uppdatera då jag i måndag upptäckte att mina kartor knappast uppdaterats sedan bilen var ny. Enl navigatorn så körde jag både i skor o sjö :D

Att man ska följa instruktioner förstår jag. Men kan man göra det medan bilen rullar o funkar det om bilen är parkerat, låst?

Om du har Sensus navigation (laddar från USB sticka) så kan du ladda medans du kör , när du ställer bilen så pausas laddningen men startar igen när bilen startas :D
leiwi skrev:
Provocative77 skrev:En liten fundering nu.

Om du har Sensus navigation (laddar från USB sticka) så kan du ladda medans du kör , när du ställer bilen så pausas laddningen men startar igen när bilen startas :D
Smidigt. Då startar jag nedladdningen så får tjejen fixa resten när hon pendlar. Det borde hon fixa :wink:
Användarvisningsbild
av c30d3
Jag uppdaterade också till den nya versionen 31421838 ifrån 2015-11-05, och nu fungerar inte fartkameravarningen lika bra som tidigare, finns det nån chans att det går att lägga in det äldre versionen igen? Och isåfall....var hittar jag den tidigare versionen att ladda ner? På Volvos sida verkar bara den nyaste finnas för nedladdning
av Trollet99
Har uppdaterat och för mig så är det samma goda funktion vid fartkameravarn som tidigare. Observera att den är "undertryckt" när man aktiverar blåtand och samtidigt pratar i tel tex. Tyvärr måste jag säga men gissar den ligger integrerat i sensus ljudhantering och där blir nedprioriterad. Ljudet är "navigationsljud" och röstaktivering måste vara till. Dock behöver man INTE ha en aktiv route med röstnav utan kan köra med bara karta eller även ha en helt annan meny uppe (radio, tel etc..)

Diamantslipstift på Dremel och nöö[…]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]

Vilken packbox ?

Packboxen mellan motor o låda läcker ol[…]

Uppdatering! Kom mig för att byta batteri ida[…]