Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Perra83 skrev:Nuvarande T6 VEA FWD har den 8-steg lådan?
Ja :-)-)
av Mccartney
Då var det tur att man inte köpte VEA T6 FWD...väldigt nära att det hade blivit en sådan i år.

Hur kommer det sig att den bara har 400nm?

Hur tror ni bränsleförbrukningen är?

Jag som har den gamla 6an:) ligger runt 0.9-1liter/mil vilket jag tycker är utmärkt.
Användarvisningsbild
av Perra83
Det är just 400Nm som låter lite magert. 450Nm el mer hade varit en bra början.
av Mccartney
Perra83 skrev:Det är just 400Nm som låter lite magert. 450Nm el mer hade varit en bra början.
Vi använder våran till att ibland dra hästsläp och då kommer dem då 480nm väl till pass.
av mikebike
Mccartney skrev:Då var det tur att man inte köpte VEA T6 FWD...väldigt nära att det hade blivit en sådan i år.

Jag som har den gamla 6an:) ligger runt 0.9-1liter/mil vilket jag tycker är utmärkt.
Den har ju bara 2/3 av "riktiga" T6:ans volym, så lägre vridmoment är nog naturligt.
Denna har en uppgiven förbrukning på 0,7 och sexan har väl drygt litern?

VOC är rätt kul, man kan ju se soppaförbrukningen efteråt och min bil drar 3,5 liter milen när vi åker till centrum och handlar! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Perra83
Mccartney skrev:
Perra83 skrev:Det är just 400Nm som låter lite magert. 450Nm el mer hade varit en bra början.
Vi använder våran till att ibland dra hästsläp och då kommer dem då 480nm väl till pass.
Stackars Totto! Ja körde en del med hättransport förr och ja gasade aldrig fullt :wink:

Gamla T6 lockar men suget efter nya lådan är oxå stort.
av Mccartney
mikebike skrev:
Mccartney skrev:Då var det tur att man inte köpte VEA T6 FWD...väldigt nära att det hade blivit en sådan i år.

Den har ju bara 2/3 av "riktiga" T6:ans volym, så lägre vridmoment är nog naturligt.

VOC är rätt kul, man kan ju se soppaförbrukningen efteråt och min bil drar 3,5 liter milen när vi åker till centrum och handlar! :mrgreen:
Soppaförbrukningen är extra kul att hålla koll på när man gör T6:)
Användarvisningsbild
av V9097
mikebike skrev:

Det finns ju en polestaroptimering som ger 310hk/430Nm. Alltid något!
Användarvisningsbild
av crumpets
Tänk på att vridet minskar i betydelse med fler växlar. Ni lär ha mer tillgängligt -drivande- moment i princip hela tiden med 400Nm8spd än med 440Nm6spd.

Ok, då antar jag att det bara är att pl[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l&a[…]

V70 2.0F gnisslande ljud

Garanterat bussningarna, vid fukt så smö[…]

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots a[…]