Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UltrAslan
Zanders skrev:
UltrAslan skrev:
titanum skrev:
Spoiler »
Hej, DriverSupport verkar vara toppen bra och billigt för vad man får. Men jag tror det är mera värt om man kör mycket landsvägar och använder bilen i sitt yrke. Min fru kommer köra i Stockholmstrafiken oftast krypkörningar och på helgerna inom länet.

En premiumbil utan skinnsätena och elmanövrerad förarstol tycker jag är snålt.Försökte endast välja det för att få ner priset men vart tvungen att välja summum+Neso 18 tums för att det vart billigare.

Tack för din synpunkt/kommentar.

Mvh
Dock så är det ju där ACC verkligen gör sig bäst, i köer och krypkörningar, slippa sitta och gasa/bromsa hela tiden.
Är ni väldigt olika långa så ni måste ändra sätet varje gång ni byter kan elstolen vara skön kanske men annars hade jag inte lagt 8 papp på den..
Låna en bil över dagen och prova är helt klart att föredra så får ni bilda er en egen uppfattning.
Hej, prisskillnaden mellan momentum+Neso 18 och Summum+ Neso 18 vart endast 14.000kr så det känns rätt så bra tyckte jag. Min fru och jag är olika långa, hon kör bilen till jobbet och jag på vardagar,kvällar helger till sonens olika sportaktiviteter. Vi ändrar inställning på stolen nästa dagligen då jag gillar att "ligga lågt" när jag kör och hon "sitta högt". Skulle T4 Aut funnits till V60 CC skulle vi lagt till DS och klarat budgeten vi tänkt för denna bil.

Vi vart tvungna att välja D3 då T4 inte finns till försäljning Bild.

Jag är tacksam för synpunkten/kommentaren.

Mvh
av UltrAslan
Hej, måste fråga igen. Tror ni en T4 Aut till V60 CC kommer kunna beställas iår?

Tacksam för ett svar.
Mvh
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Vecka 46 justeras Volvofabriken. Kanske vi får veta mer efter detta, men jag tror inte det.
av UltrAslan
W.A.P.E. skrev:Vecka 46 justeras Volvofabriken. Kanske vi får veta mer efter detta, men jag tror inte det.
Okej, vi får vänta och se.

Mvh
av prahna
När jag ser priset på en V60 CC och jämför med en xc70 så får man säga att visst xc70 är i slutfasen av livet men jäklar vad mycket man får för pengarna. Du har inte kikat på den?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag tror inte att det kommer till någon T4 till V60 CC detta modellåret, konfiguration på Volvos hemsida är väl redan uppdaterad med bilarna som tillverkas ifrån V.46 då det brukar ske lite justeringar, t.ex kan man se i bygg din Volvo att T6 AWD med vea/ Drive-E motor tillkommit.

Tycker dock att man får lite mer bil för pengarna om man väljer XC70, bättre standard utrustning & vad jag kan se så är den inte dyrare och den kommer med rätt stor sannolikhet ha ett bättre andrahandsvärde. Att man får den stora blaffan i grillen på V60 CC trots att man inte beställt Driver support paket tyder på att de nog kommer skicka på den bilen " driver support paket" på köpet så småningom.
av V60Crosscountry
simonhalmstad skrev:Jag tror inte att det kommer till någon T4 till V60 CC detta modellåret, konfiguration på Volvos hemsida är väl redan uppdaterad med bilarna som tillverkas ifrån V.46 då det brukar ske lite justeringar, t.ex kan man se i bygg din Volvo att T6 AWD med vea/ Drive-E motor tillkommit.

Tycker dock att man får lite mer bil för pengarna om man väljer XC70, bättre standard utrustning & vad jag kan se så är den inte dyrare och den kommer med rätt stor sannolikhet ha ett bättre andrahandsvärde. Att man får den stora blaffan i grillen på V60 CC trots att man inte beställt Driver support paket tyder på att de nog kommer skicka på den bilen " driver support paket" på köpet så småningom.
V60CC har blaffan i grillen enbart för att Volvo ej vill slösa pengar på att göra två versioner av grillen på en modell som ändå kommer "utgå" om ett par tre år. Därför får alla blaffan även fast de inte beställt DS-paketet. Tror inte att de kommer att bjuda på DS senare men möjligtvis sänka priset ett par tusenlappar
av UltrAslan
prahna skrev:När jag ser priset på en V60 CC och jämför med en xc70 så får man säga att visst xc70 är i slutfasen av livet men jäklar vad mycket man får för pengarna. Du har inte kikat på den?
Hej, vi har kikat på xc70 men den vart lika dyr med likadan paket och utrustning. Det man fick till x70 var D4 motor och DS paketet, annars är slutpriset desamma typ.

Sen är vi lite för unga för cx70 Bild

Mvh
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]