Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken färg?! *Omröstningen avslutad.. jag bytte till Power Blå!* :)

Vit solid
1
2%
Röd solid
10
20%
Svart solid
3
6%
Power Blå Metallic
16
31%
Flamenco Röd Metallic
Inga röster
0%
Bright silver Metallic
1
2%
Inscription Electric silver
12
24%
Seashell beige Metallic
8
16%
av Droopy
III skrev:Jag har svart innertak, köpte bilen beg så det var inget val. Många är lyriska över detta men inte hundra på att jag förstått tjusningen med det. I början tyckte jag bara det var mörkt. Nu har jag vant mig men vad är det som gör det så attraktivt? Skulle jag köpa nytt vet i tusan om jag skulle kryssa för det. Ser inte fördelarna. Definitivt inte betala extra men någon kanske kan hjälpa mig förstå fördelarna så jag uppskattar detta mera...
Det är väl mer en smaksak.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag ska prata med säljaren på fredag.. byter nog toningen mot laminerat då.
Är också inne på att "uppgradera" sommarfälgarna till 18"... men är inte riktigt överens om att det ska behöva kosta 9000kr.. det är ju bara mellanskillnaden man ska betala. Är en uppsättning 18" verkligen så mycket dyrare!?!
:(
Användarvisningsbild
av Micce1980
Spännande, både nyheten samt att se dina "rapporter" om bilen sen. :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
Lovar att uppdatera er. :)
Kul, grattis!
Rött är snyggt (men sällan det roligaste) och jag tror att du kommer hålla efter henne ganska väl varpå rött blir prima. Det är som en vit bil, intetsägande färg men är den ren och blank så är det hett som fasen. Och din V70 är ju ganska fräsch. ;)
Du nämnde att du inte ville ha taklucka pga det extra bullret som kan uppstå, då känns laminerade rutor som ett givet val kontra fabrikstonade. Framförallt då du har de körsträckorna du har. Verkar som att du redan bestämt dig nu men tycker det var värt med lite mer input och medhåll. :D

Köper också ditt argument för hybrid, det hade passat vår familj ypperligt baserat på körmönster. Hade fått ner soppakostnaden varje månad avsevärt då kanske 8 av 10 körningar är max 2 mil enkel resa. Sedan är det ju kul med "ny" teknik, jag är såld redan där egentligen!
Om man bortser från inköpspriset och det stundtals opraktiska bagageutrymmet fram och bak (även om det i mitt tycke var låååångt över förväntan) så vågar jag nästan påstå att du gärna skulle ha en Tesla på uppfarten? ;)

Gällande 18", inget du kan ta på firman inför nästa säsong? Går ju att hitta snygga eftermarknadsfälgar till ganska bra priser idag.

Bälteskuddarna är klockrena, har det vår bil och grabben är fortfarande för liten för dessa men min systerson har använt de ett par gånger och är riktigt praktiska. Definitivt ett givet tillägg i nästa bil också.
Vad är Vattenfalls Health check? Antar att det är något kring batteriet?
Användarvisningsbild
av joel80
grillchips skrev:
Spoiler »
Jo.. jag är övertygad/har övertygat mig själv.. Laminerat blir bättre.. jag "måste" ändå lämna in den för Ditec rätt snart.. då kan Johan på JLS (Gävle) få fixa toning också. :)

Mitt körmönster är ju lite annorlunda ibland.. men jag tror ändå det blir rätt många småresor så det kan vara vettigt. Och med laddmöjlighet de flesta gångerna jag är i Sthlm så ska det nog gå att komma ner lite i totala förbrukningen. Se mig som ett experiment. ;)

En Tesla hade inte varit fel.. men där gick inte budgeten ihop.. Prisraset under leasingtiden var högre än nypriset på V60 TE. :( Och kontantisatsen dom skulle ha var på mer än hela kostnaden för V60 under 3 år.

Bälteskuddarna blir nog bra.. Dottern är 4,5 år så hon skulle ev kunna använda dem korta sträckor på småvägar. (Kör vi långt eller motorväg känns en riktig stol bättre än så länge.. 1,5-åringen sitter såklart bakvänt några år till. Men första tre åren blir det ändå mest jobb-körande.. så lagom till att bilen ev blir privat är stolarna nog perfekt. :D
Användarvisningsbild
av joel80
Missade frågan om Vattenfalls health check.. Det är en el-kille som kommer hem eller till arbetsplatsen för att kolla att el-installationen är okej för kontinuerligt uttag av 13-16A under lång tid.
Med andra ord får man ut en kille/tjej som ska försöka sälja på en nån laddstation eller nått.
av III
Tror du gör rätt i laminerade rutor. Själv hade jag skippat toningen ty jag tycker det känns som något "raggargrabbarna" runt stortorget har på sina 740:s. Tycker det ser seriösare och mognare utan toning, men smaken är som baken..... Jag tycker dock det är snyggt om det är svagt tonat på alla sidorutorna men det är ju både förbjudet och helkasst att köra med när det är mörkt. Vilket ä'ven toningsfilmen är vid backning.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag var in till säljaren och bytte idag.. bort med toningen och la till laminerade rutor. :)
Jag gillar ändå att ha tonat.. både p.g.a att värmen i bilen blir lite mindre och att det inte är lika lätt att se in i bilen och se vad man har i baksäte/baklucka.. så det blir nog toningsfilm i efterhand ändå.
Användarvisningsbild
av Perra83
Originaltoningen i V60 är verkligen bra något ja vill ha på min men är mer nöjd med laminerade glas. Känns som det håller tjuven borta från snabba stötar.

Ska du ha en bil att köra snålt i tycker ja du ska gå på 17". 18" är såklart snyggare.
En vanlig 17" fälg koatar ca 2500kr och en 18" är över tusenlappen dyrare plus svålar. 9000kr är det inte värt bara för att det ska va snyggt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]