Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RobertBroberg
En annan sak att tänka på är att troligen fungerar inte TSA med "hitte på box".
Men jag vet för övrigt om det aktiveras automatisk när org TRM monteras.
/Robert
Användarvisningsbild
av SvenB
pak7 skrev: Jag kör ju inte runt med släp hela tiden.så några pip när man backar kan ju inte va hela världen?
Var/hur kopplar man in elen egentligen?
Är det nåt som verkligen motiverar ett extra utlägg för anpassad elsats tro annars?
Det är inte så att jag struntar i pengar. Men om jag vid dragkroksmontering skulle strunta i att allt fungerade fullt ut, skulle jag ångra mig. Att "dra där trycka där" för att använda kroken, för att ha sparat en till övriga bilens värde försumlig summa, skulle jag inte rekommendera. :|
Användarvisningsbild
av SvenB
RobertBroberg skrev:En annan sak att tänka på är att troligen fungerar inte TSA med "hitte på box".
Men jag vet för övrigt om det aktiveras automatisk när org TRM monteras.
/Robert
Vad är TSA? :?:
Användarvisningsbild
av MartinS
Trailer Stability Assist.

Jag skulle ALDRIG välja annan ellösning är original. Man vill ju att bilen skall veta om att det hänger ett drag på, det är viktig info för många av bilens olika system.
av pak7
Beställt westfalia + modellanpassad elsats.
Vill inte chansa med strömtjuvar.
Hoppas att det finns färdiga kontakter nu då så det inte blir nåt knas ändå...
av Cellen85
pak7 skrev:Beställt westfalia + modellanpassad elsats.
Vill inte chansa med strömtjuvar.
Hoppas att det finns färdiga kontakter nu då så det inte blir nåt knas ändå...
Tydligen måste programvara installeras för att elsatsen ska fungera, kostar drygt 1800kr att då den installerad...
Annars får man tjuvkoppla. Blev att jag köpte en dragkrokssats på bilia i helgen då det var 25% rabatt här i stan. Så de monterar den och installerar programvara för strax över 2000kr i samband med service jag har om ett par veckor. Vågar inte chansa med att koppla förbi och sno ström från andra kablar...
av pak7
Inte helt säkert att man måste det.
Det står i alla fall att det inte behövs nån programering till volvo.
Jag köpte 7 poligt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Modellanpassad och original är inte samma sak. Modellanpassad betyder troligen att det inte är strömtjuvar, men har inte alla funktioner. De behöver troligen, som du skriver, inte programmeras eftersom vissa funktioner inte finns med. Det blir nog pip och tjut när du backar och dimbakljuset kommer nog inte släckas på bilen när släp är kopplat.
av pak7
Det gör inte så mycket om inte de funktionerna är med eller ej, bara man inte måste använda tjuvar så är jag nöjd.
Vad är det med dimbakljuset egentligen?
Jag använder aldrig det.. Tror inte jag nånsin gjort det faktiskt...
Användarvisningsbild
av SvenB
pak7 skrev: Jag använder aldrig det.. Tror inte jag nånsin gjort det faktiskt...
Och med "sniklösningen" :D kommer du aldrig använda det om det kommer att lysa på släpet i stället för bakom ekipaget. Om du dessutom kommer ha dimbakljus på släpet återstår att se.
Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]