- mån 08 jun 2015, 19:27
Det som talar emot XC70 över en 3 årsperiod är att en ersättare säkerligen kommer snabbare än till V60CC. På lång sikt är det en annan femma.
perhall skrev:Skulle inte påstå att dom tillhör samma generation, kanske är att ta i:)Skruffel skrev:I och med att XC70 kommer fasas ut och ersättas av V90 inom ett år så hade jag absolut kört på en V60 CC, alla dagar i veckan. Du måste ju dock ställa dig frågan ifall du behöver det större utrymmet som XC70 erbjuder. V60 är trots allt en mycket mindre bil - och det märker man ju framförallt i lastutrymmet bak. Inte för att det är "litet" på V60, men på XC70 är det ju enormt!Bra resonemang. Å andra sidan säljs XC70 med stora rabatter nu medan V60 CC är en "ny" modell. Om tre år tror jag dock att båda kommer uppfattas som gamla, de tillhör samma generation. Så i och med att XC70 har lägre listpris, är större och mer komfortabel, och säljs med mer rabatt skulle jag lätt ha valt XC70.../Per
Sen kan man ju fråga sig om det inte är värt att vänta ett år med att köpa XC70 (om man nu har riktat in sig på den modellen) i och med att det förmodade prisraset på äldre kärror kommer vara tämligen märkbart. Har själv sneglat på XC70, nämligen...
Det som talar emot XC70 över en 3 årsperiod är att en ersättare säkerligen kommer snabbare än till V60CC. På lång sikt är det en annan femma.