Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Provkörde nyaste Golf sportscombi med minsta dieselmotoren, och det var bra drag tyckte jag! men Volvos D2 från 2012 kanske inte alls har samma kraft?
Användarvisningsbild
av svergie2
Niclas skrev:
yuphin skrev:Tack, vilken service :)
Har krav på automat, då verkar minst D3 eller bensin T4 ett måste.

Kanske lutar åt denna ifall man ger garanti och hyfsat för min inbytesbil.
http://m.bytbil.com/Sok/Fordon/yvq54rvg ... ACwAULQ%21
Det är en importbil som aldrig har varit i trafik i sverige.
Jag lägger inga värderingar i det.. men värt att veta om och tänka på.

EDIT: Nu ser jag att den inte ens har stolsvärme på bilderna.
Det var därför den var så billig då D:
av marwi
Självklart ska du prova själv. Jag delger bara min egen uppfattning efter 10kmil. Mellan tomgång och ca 1800 rpm är det nästan dött, sedan kommer allt fram till ca 3000. Så lyckas man hålla varvet mellan säg 2-3000 så funkar det. Men det blir många många växlingar... Jag har även provkört DrivE med aut-låda, och inte blir det roligare precis. Men,, det beror ju också på vilka krav man har. Jag dömer ingen, utan talar bara om mina (subjektiva) upplevelser och tankar.

Lycka till! :-)
av Lövet
Sila inte mygg och svälj kameler nu. 4000kr per år i skatteskillnad kan vara vad du förlorar i månaden i värdeminskning om du köper en nyare bil. Du är lite svävande i vilken typ av bil du letar efter. En del bilar i tipsen ovan kostar närmare 300.000kr, vad har du för budget?
Användarvisningsbild
av svergie2
Egentligen skulle du allt haft en Summum för dom pengarna, men som vanligt, känns det rätt så kör bara :)
Användarvisningsbild
av svergie2
yuphin skrev:Skiljer det mycket från en summum?
Elstol och läder är det man märker mest "saknas"
av yuphin
Precis, men stolarna var så himla sköna så det kan jag leva med...pluss för eldrivna solluckan som jag också önskade mig[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH] och T4 motorn kändes stark.

Istället för polering och lackskydd va[…]

Verkstadsbesök idag. Det som påstå[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Borde inte spela någon roll var du tar jord […]

Fick pris på byte av batteri för total[…]