volvobrasse skrev:
Så allt annat än Polestar är på egen risk som jag fattat det? Är det vanligt att bilar fått problem pga detta?
Fråga 1: JA! De andra kan prata om maskinskadegarantier hit och dit(BSR t.ex.) men i slutändan har du fortfarande rökt garanti och maskinskadeförsäkring för drivlinedetaljer, förutsatt att verkstaden letar efter trim. Du kan i alla fall aldrig känna dig 100% säker på att få ersättning.
Fråga 2: Jag har aldrig läst på det här forumet om haveri uppenbart pga trim. Har egentligen knappt läst om några haverier alls. Peanuts hade nåt att styrenheten ballade ur och drog en massa ampere ur batteriet pga chiptrim, det är väl det enda. Haverier av andra anledningar är t.ex. ac-kompressor/drivremshärvan. Eventuellt hade verkstaden letat efter chip i det fallet men det är tveksamt med tanke på hur vanligt problemet var. Troligen skickade de bara in det som garantigrej utan att kolla eftersom det var så vanligt.
Meeen du kan som sagt aldrig 100% vänta dig att vara försäkrad om du har trimmat kärran.
Själv sket jag i det och körde på. Ras är så ovanligt så det kändes skitnödigt att oroa sig. Hade alltid funderat på hur de "sista" 20 hästarna hade känts om jag kört polestar ändå.
V40:

Alltid på Evolution diesel.